اقتصاد بخش کشاورزی استان تقویت شود
اقتصاد بخش کشاورزی استان تقویت شود
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه جهاد کشاورزی گسترده ترین نقش را در زندگی مردم و تامین امنیت غذایی در کشور بر عهده دارد، گفت: اقتصاد بخش کشاورزی استان باید تقویت و کشاورزان توانمند شوند.

به گزارش نوژان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در دیدار با مدیران سازمان جهاد کشاورزی و مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه این سازمان در استان کرمانشاه با اشاره به نقش مهم این سازمان افزود: حوزه فعالیت جهاد کشاورزی در کشور بسیار گسترده و تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه امروز در جهان امنیت غذایی شاخص ارزیابی کشورهاست اضافه کرد: در مباحث مربوط به امنیت کشور، موضوع امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت بوده و جهاد کشاورزی در این راستا نقش بسزایی در زندگی عامه مردم بویژه کشاورزان بر عهده دارد.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: کشاورزی منشاء حیات جامعه است و تمامی ظرفیت های بخش کشاورزی جهت تامین امنیت غذایی باید به کار گرفته شود ،چرا که امنیت غذایی یک شاخص مهم در ارزیابی کشورها به حساب می آید و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

حجت الاسلام غفوری همچنین با اشاره به جایگاه کشاورزی استان و قطبیت این بخش در کشور گفت: مسوولان باید با برنامه ریزی لازم بستر را برای تقویت اقتصاد بخش کشاورزی و توانمندی کشاورزان به لحاظ بنیه اقتصادی بیش از پیش فراهم سازند.

وی با تاکید بر ظرفیت های مختلف حوزه کشاورزی در ایجاد اشتغالزایی در کشور گفت: در این راستا مباحثی مانند صدور سند و رفع تداخل در عرصه کشاورزی که در ایجاد آرامش در بین بهره برداران و کشاورزان بسیار مهم و ضروری است باید مورد توجه مسوولان این سازمان قرار بگیرد.

 

تولید پنج میلیون تن محصولات کشاورزی در استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با ارائه گزارشی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان در تامین امنیت غذایی اظهار کرد: این استان سالانه با تولید بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، چهار درصد کل تولیدات کشور را به خود اختصاص داده است.

علی چاله چاله همچنین با تشریح وضعیت سیمای کشاورزی استان افزود: این استان امسال توانست با خرید ۸۰۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان رتبه چهارم کشور را که یک رکورد تاریخی در خرید این محصول به شمار می رود از خود به ثبت برساند.

وی اجرای شبکه های آبیاری در نوار مرزی به مساحت ۶۳ هزار هکتار، خرید ۴۴۰ هزار تن جو در استان و کسب رتبه نخست کشور در این محصول به همراه کسب رتبه نخست تولید نخود، تنظیم بازار کالاهای اساسی، صدور اسناد کشاورزی و رفع تداخل را از مهمترین اقدامات این سازمان عنوان کرد.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه حدود پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا