افتتاح ایستگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی در هفته دولت
افتتاح ایستگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی در هفته دولت
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایستگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی در هفته دولت افتتاح می شوند، گفت: واردات خودروهای خارجی صفر و کارکرده آغاز شده و آیین نامه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

به گزارش نوژان نیوز، عباس علی آبادی در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت: خودروسازان داخلی به تدریج تاکسی‌های هیبریدی را در تهران پلاک و عرضه خواهند کرد و ایستگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی در هفته دولت افتتاح می شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: واردات خودروهای خارجی اعم از صفر و کارکرده آغاز شده و آیین نامه‌های مربوطه ابلاغ شده‌اند اما دولت واردکننده نیست و شرکت‌ها و موسسات خصوصی اقدام به واردات می کنند.

علی‌آبادی درباره بازدید رئیس جمهور از خودروهای هیبریدی گفت: اوایل امسال رئیس جمهور بازدیدی از مپنا داشت و در این بازدید دستوراتی صادر کرد مبنی بر اینکه باید تحولی در زمینه حمل و نقل به‌وجود آوریم و بحمدالله مقدمات این تحول امروز فراهم شده و کلید خورد.

وی با بیان اینکه در آستانه ورود به یک دوره تازه در بحث حمل و نقل شهری و بین شهری قرار داریم، افزود: این موضوع فقط به تاکسی محدود نمی‌شود گرچه امروز تاکسی‌ را مطرح کردیم اما به‌زودی اتوبوس و موتورسیکلت و ماشین‌های عمومی را هم رونمایی خواهیم کرد.

 

در هفته دولت از ۷۰ ایستگاه شارژ پمپ برق رونمایی می‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: این گام امروز برای شهر تهران به دلیل اینکه پایتخت کشور است برداشته شد. ما ۷۰ ایستگاه شارژ پمپ برق را در هفته دولت (ظرف چند روز آینده) رونمایی می‌کنیم و همکارانم الان در حال نصب این دستگاه‌ها هستند.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: امروز از یک نمونه موتورسیکلت رونمایی شد که انواع مختلف آن توسط شرکت‌های سازنده به بازار خواهد آمد و ما فقط سیاست‌گذاری کرده‌ایم. بعد از اینکه زیرساخت‌ها آماده شده خودروسازهای داخلی ماشین برقی را عرضه خواهند کرد.

وی افزود: ماشین‌های برقی از چند جنبه برای کشور مفید هستند. نخست اینکه فوق‌العاده اقتصادی هستند، به‌خصوص تاکسی‌ها. تاکسی معمولی حدود ۹ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین مصرف می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: این حجم بنزین وقتی در شهر سوزانده می‌شود علاوه بر تولید آلودگی، گرما هم در شهر منتشر می‌کند که می‌تواند منحنی ترمودینامیکی دما را بر هم بزند در نتیجه با بحث وارونگی مواجه می‌شویم. لذا امروز تاکسی‌های برقی را برای مردم رونمایی کردیم ماشین‌هایی که نمادی از ماشین‌های آینده خواهند بود.

علی‌آبادی درباره قیمت تمام شده این تاکسی‌های برقی گفت: با توجه به اینکه در این ماشین‌ها صرفه‌جویی سوخت محیط زیستی را داریم تعرفه‌های بسیار مخفف خواهیم داد قیمت آنها با قیمت‌های درب کارخانه در دنیا، متناسب خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا