اطلس فرهنگی مازندران تدوین شود
اطلس فرهنگی مازندران تدوین شود
معاون سیاسی، ‌ امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت : جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد اصیل و انقلابی نسبت به تدوین اطلس فرهنگی استان اقدام کند.

به گزارش نوژان نیوز، روح الله سلگی در بازدید از فعالیت های جهاد دانشگاهی مازندران در ساری افزود :‌ ما به جهاد دانشگاهی اعتقاد داریم از این رو تدوین اسناد فرهنگی و اجتماعی باید توسط این نهاد انقلابی ریل گذاری شود.

وی جهاد دانشگاهی را نهاد تحول آفرین در مسائل علمی و دانشگاهی دانست و اضافه کرد: پیشنهاد ما این است تا اطلس فرهنگی استان توسط جهاد دانشگاهی مازندران تدوین شود.

معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید براینکه جهاد دانشگاهی از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و منابع انسانی سرشار و تحصیل کرده‌ای برخوردار است و نباید از سایر مراکز علمی عقب بماند ادامه داد: مازندران در برخی مسائل فرهنگی و اجتماعی با چالش مواجه است و این موضوعات باید در جهاد دانشگاهی مورد بررسی قرار گیرد و برای برون رفت از مشکلات راه حل تعریف شود.

وی از طلاق و پیری به عنوان ابر چالش اجتماعی در این استان نام برد و افزود: استان‌های شمالی در این آسیب اجتماعی شرایط یکسانی دارند و لازم است در زمینه ترویج فرهنگ بومی، هویت بخشی وآگاه سازی نسل جوان اقدامات موثری صورت گیرد.

سلگی، تغییر سبک زندگی در مازندران را ناشی از گردشگر پذیر بودن این استان دانست و افزود: جهاد دانشگاهی می تواند موضوعات مربوط به مازندران را در دانشگاه ها مورد بررسی قرار دهد. زیرا صدها مقاله علمی و پژوهشی درخصوص آسیب های اجتماعی بایگانی و راکد مانده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در مازندران با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، ‌گفت: با حمایت استانداری فعالیت های جهاد دانشگاهی در استان توسعه خواهد یافت.

معاون استاندار مازندران ادامه داد :‌جهاددانشگاهی میراث انقلاب اسلامی است و باید از این نهاد برای توسعه کشور صیانت شود.

وی در ادامه این بازدید از برپاداشتن نماز، امر به معروف و نهی از منکر و ظلم ستیزی به عنوان اهداف حماسه عاشورا نام برد و اظهار داشت: لازم است این اهداف فرهنگی به درستی در جامعه تبیین شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا