اشتباه دولت قبل نزدیک بود به ما ضربه بزند
اشتباه دولت قبل نزدیک بود به ما ضربه بزند

به گزارش نوژان نیوز، سینا کلهر در جمع خبرنگاران در جریان مراسم تجلیل از ورزشکاران جوانمرد، اظهار داشت:‌ در این مراسم بر خلاف سال‌های قبل ورزشکاران دیگر کشورها هم حضور داشتند. انشااله این مقدمه‌ای باشد که ورزشکاران همه کشورها دور هم جمع شوند. با ارتباط گرفتن و دیدن این ورزشکاران با هم که در موضوع […]

به گزارش نوژان نیوز، سینا کلهر در جمع خبرنگاران در جریان مراسم تجلیل از ورزشکاران جوانمرد، اظهار داشت:‌ در این مراسم بر خلاف سال‌های قبل ورزشکاران دیگر کشورها هم حضور داشتند. انشااله این مقدمه‌ای باشد که ورزشکاران همه کشورها دور هم جمع شوند. با ارتباط گرفتن و دیدن این ورزشکاران با هم که در موضوع مواجهه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی از حق و حقوق مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کنند تجلیل شود. خود این ورزشکاران هم با یکدیگر ارتباط بگیرند و شبکه‌ای را تشکیل دهند. این حداقل کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: ورزش زبان جهانی است و بلندترین صدایی است که به ظاهر صدا ندارد. حرف نمی زند اما اتفاقی که می‌افتد را همه دنیا می‌بینند. ورزشکاران و ستاد ورزشکاران شهید سلیمانی کمک کردند و باز هم کمک کنند تا ورزشکارانی که حامی حقوق مردم فلسطین بودند را دور هم جمع کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد تغییر معاونت‌ها در وزارت ورزش گفت: این موضوع به دولت قبل بازمی‌گردد و با توجه به قانون خدمات کشوری نسبت به کاهش چارت، تصمیم بر این بود که یکی از این معاونت‌ها را کاهش دهند. زمانی که آمدیم این موضوع زمزمه‌اش وجود داشت اما از آنجا که قانون سال ۹۹ به ما ابلاغ شد و از ۳۰ وظیفه‌ای که در نظر گرفته شده، ۱۷ وظیفه در حوزه ورزشی گرفته شده است. سجادی هم گفت که حذف معاونت رویکرد او نیست و نامه مکتوبی را به اداره استخدامی کشور زد و این توافق را لغو کرد. این موضوع برای تیرماه است.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر این است آیا سازمان اداری استخدامی باز هم اصرار می کند که این اداره مشمول آن قانون می شود یا نه؟ هم سازمان تربیت بدنی و هم سازمان جوانان، معاونت رییس جمهوری بودند که ادغام شدند. وزارتخانه‌ها و معاونت‌های ریاست جمهوری که اداری هستند، مشمول آن قانون نمی‌شوند.

کلهر اضافه کرد:‌ این کم کاریی بود که در دولت ریاست جمهوری قبلی صورت گرفت. مثل کم کاری حذف ۲۷ صدم درصدی که خسارت بزرگی را داشت رقم می‌زد و اگر نمایندگان مجلس کمک نمی‌کردند، علنی می‌شد.

وی تاکید کرد: در بیشتر کشورهای دنیا اگر وزارت ورزش و جوانان داشته باشند وزارتخانه، کار ورزش همگانی انجام می‌دهد. این کمیته ملی المپیک است که کار ورزش حرفه‌ای و قهرمانی انجام می‌دهد. ما به خاطر وظایفمان نمی‌توانیم ورزش همگانی را به عنوان گزینه بدانیم. حذف حوزه همگانی و فرهنگی باید آخرین گزینه حذف باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: طبق آخرین گفت‌وگویی که شد باید کارشناسی تا ساختار جدید مورد بررسی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا