استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی باعث هرچه باشکوه تر برگزار شدن اربعین حسینی می‌شود
استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی باعث هرچه باشکوه تر برگزار شدن اربعین حسینی می‌شود
فاطمه منعمی نقش مواکب و هیآت مذهبی به عنوان مراکز فرهنگی _ مردمی را بسیار مهم خواند و گفت: استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی باعث هرچه باشکوه تر برگزار شدن اربعین حسینی می‌شود.

به گزارش نوژان نیوز، عضو شورای شهر کرج گفت: عزاداری سید الشهداء در لوح شیعیان نگاشته شده است؛ همچنین برگزاری تکایا و مواکب برخاسته از دل عاشقان آن حضرت است.

وی افزود: شهرداری باید با اتخاذ ساز و کاری مناسب مشارکت‌های مردمی را مدیریت کرده تا نحوه همکاری با داوطلبان برپایی مواکب خصوصا در دهه اول صفر مشخص شود.

منعمی بیان کرد: با توجه به اینکه اخذ مجوز برپایی موکب در اختیار دیگر سازمان‌ها و نهادها است لذا در این بین نقش مدیریت شهری و نحوه حمایت از این مراکز باید کاملا شفاف و مشخص باشد تا شاهد برگزاری اربعین باشکوهی باشیم.

وی با انتقاد از مفاد گزارش کار برخی نهادها گفت: شایسته نیست سیاست ها، اجرا و تخصیص بودجه در امور فرهنگی _ مذهبی به دوش مدیریت شهری باشد ولی برخی نهادها از آن به عنوان گزارش عملکرد خود یاد کنند.

منعمی در بخش دیگری از سخنانش به نظام نامه فرهنگی اشاره کرد و افزود: تهیه و تنظیم نقشه راه فرهنگی با پاره ای ایرادات قانونی مواجه است لذا مدیریت شهری با تدبیر مناسب و صرف وقت کافی به رفع ایرادات آن بپردازد تا به مرحله اجرا برسد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا