استعدادهای زیادی در دوران مرادی دیده نشدند
استعدادهای زیادی در دوران مرادی دیده نشدند

به گزارش نوژان نیوز و به نقل از ایرنا، سعیده عبدالملکی درباره وضعیت وزنه‌برداری بانوان در سالی که گذشت، اظهار داشت: وزنه‌برداری بانوان در دوران علی مرادی پایه‌ریزی شد. حتی در مربیگری اکبر خورشیدی به خاطر کرونا وقفه‌ای افتاد و اردوها و مسابقات تعطیل شد.   به نبود انتخابی تیم ملی اعتراض کردم وی یادآور […]

به گزارش نوژان نیوز و به نقل از ایرنا، سعیده عبدالملکی درباره وضعیت وزنه‌برداری بانوان در سالی که گذشت، اظهار داشت: وزنه‌برداری بانوان در دوران علی مرادی پایه‌ریزی شد. حتی در مربیگری اکبر خورشیدی به خاطر کرونا وقفه‌ای افتاد و اردوها و مسابقات تعطیل شد.

 

به نبود انتخابی تیم ملی اعتراض کردم

وی یادآور شد: انتخابی‌های متعدد نداشتیم و برخی از ورزشکاران ما فوق‌العاده بودند، اما در ترکیب تیم قرار نداشتند. حتی به اینکه چرا انتخابی تیم ملی نداریم خیلی اعتراض کردم. کرونا که سرایت کرد، وزنه‌برداری تعطیل شد. بیش از یکسال مسابقه‌ای برگزار نکردیم. در واقع اعزام‌ها براساس حضور دخترانی بود که از پیش در تیم ملی وزنه می‌زدند، اما الان و در دوران ریاست سجاد انوشیروانی شرایط اینگونه نیست دختران براساس رکوردهایی که در مسابقات قهرمانی کشور می‌زنند به تیم ملی دعوت می‌شوند.

 

استعدادهای زیادی در دوران مرادی دیده نشدند

مربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان عنوان کرد: استعدادهای زیادی در وزنه‌برداری بانوان وجود دارد که در دوران ریاست علی مرادی دیده نمی‌شدند چون انتخابی برگزار نمی‌شد. سه سال است که فریاد می‌زنم، فلان وزنه‌بردار در وزن ۴۵ کیلوگرم فوق‌العاده است، اما گوش کسی بدهکار نبود. در قهرمانی کشور اهواز همان روزی که رکوردی شکسته شد، آن وزنه‌بردار را به اردوی تیم ملی دعوت کردند و در بازی‌های بین‌المللی نوروزگاه هم شرکت کرد.

وی اضافه کرد: هر چند اکبر خورشیدی هم زحمت خود را کشید. همه مربیان زحمت می‌کشند. وقتی مسابقات داخلی و بین‌المللی نداشته باشیم، خورشیدی چه کاری می‌تواند انجام دهد. زمانی که انوشیروانی به عنوان سرپرست به فدراسیون آمد، سریع تیم را جمع کردند و بعد از سه ماه تمرین آنها را به مسابقات بین‌المللی و جهانی فرستاد.

عبدالملکی در پاسخ به این پرسش که چرا وزنه‌برداران نتوانستند در مسابقات قهرمانی جهان رکوردهای خود را تکرار کنند، گفت: زیرا بین اردوهای آنها وقفه می‌افتاد. باید برنامه‌ریزی بلندمتی برای دختران داشته باشیم، اما با اینجال آنها در بهترین اردو و شرایط خوبی بودند. ما در دوران علی مرادی چندان اعزام نداشتیم و شرایط اردوها متوسط بود.

 

فدراسیون ۱۳ هالتر سفارش داده است

وی ادامه داد: انوشیروانی الان ۱۳ هالتر سفارش داد که هزینه آن سرسام‌آور است. وی به هر استان برای تجهیز مناسب ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کرد. همینکه توانستند با همراه اول قرارداد ببندند، یکی از نقاط قوت مدیریت سجادی است. انوشیروانی اگر ۵۲ رای را کامل گرفت زیرا واقعا در وزنه‌برداری کار می‌کند. من خودم یکی از رای دهندگان بودم. وقتی او استانم را تجهیز و وزنه‌برداران ما را دعوت و به مسابقات اعزام می‌کند، نشان داده است که بسیار در کار واقع‌بین است.

 

ضعف وزنه‌برداران بانو در نداشتن عزت نفس است

مربی تیم ملی وزنه‌برداری دلیل عدم تکرار رکورد ملی وزنه‌برداران در مسابقات آسیایی و جهانی را ریشه در نبود عزت نفس دانست و گفت: ما باید عزت و اعتماد به نفس را در وزنه‌برداران نهادینه‌سازی و بازی یاد گرفتن مهارت‌ها را چند برابر کنیم. کاری که در سال آینده باید انجام دهیم این است که علاوه بر تمرینات تکنیکی برای ورزشکاران حتما باید تکرار روح مهارت‌ها و تمرینات ذهنی با این دختران انجام شود. شک نکنید ورزشکاران کشورهای دیگر وقتی روی تخته می‌روند و با مهارت‌های خود وزنه می‌زنند این عزت نفس را به خود یادآوری می‌کنند، اما ورزشکاران ما باید چندین بار این پروسه را تکرار کنند و این نوعی تکنیک رواشناسی است و باید روی آن کار کنیم. آنها باید تصور کنند که مانند مردان قدرت دارند تا به مدال برسند.

وی ۱۴۰۱ را سال بازگشت به دوران قهرمانی دانست و یادآور شد: ۱۴۰۲ سال رسیدن به نقطه اوج و بازگشت قدرت وزنه‌برداران است. بهترین اتفاق این سال مدال‌آوری الهام حسینی در قهرمانی آسیا بود. وزنه‌بردار وقتی روی تخته می‌رود باید مانند گرگ باشد و برای دریدن رکوردش پا روی تخته بگذارد. مگر حسن یزدانی روی تشک می‌رود این موضوع را به تمام جهان نشان نمی‌دهد، دختران ما هم باید اینگونه باشند.