استخدام معلمان با حساسیت و دقت بالا انجام شود
استخدام معلمان با حساسیت و دقت بالا انجام شود

به گزارش نوژان نیوز، علیرضا عباسی در نشست شورای آموزش و پرورش که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد؛ افزود: معلمان در توسعه فرهنگی جامعه نقش مهمی دارند بنابراین باید به جایگاه معلم و تعلیم و تربیت در مدارس ارزش داده شود. وی تصریح کرد: معلمان در رشد و پیشرفت علمی و فرهنگی جامعه […]

به گزارش نوژان نیوز، علیرضا عباسی در نشست شورای آموزش و پرورش که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد؛ افزود: معلمان در توسعه فرهنگی جامعه نقش مهمی دارند بنابراین باید به جایگاه معلم و تعلیم و تربیت در مدارس ارزش داده شود.

وی تصریح کرد: معلمان در رشد و پیشرفت علمی و فرهنگی جامعه مهمترین نقش را دارند لذا در استخدام این قشر مهم باید دقت کرد.

این نماینده مجلس یادآورشد: استخدام نیروهای معتقد در عرصه تعلیم و تربیت باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد.

وی افزود: رسالت معلم کار تربیتی است که این موضوع مهم باید در مدارس مورد توجه قرار گیرد چرا که بی تفاوتی نسبت به تعلیم و تربیت آسیب زاست.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اساس انقلاب اسلامی فرهنگی است، عنوان کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا مشکلات تربیتی در مدارس برطرف شود .

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب و بر اساس سند تحول بنیادین باید معلم، دانش‌آموز و مدرسه در تراز جمهوری اسلامی تربیت شود، اضافه کرد: جامعه ما نیاز به نیروی بصیر دارد.

عباسی تاکید کرد: بسترهای لازم برای توسعه گسترده‌تر فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در استان البرز فراهم شود تا شاهد شکوفایی در حوزه‌های مختلف باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست گفت: پیشبرد اهداف تربیتی و فرهنگی در مدارس استان ویژه دانش آموزان ، معلمان و اولیا مطالبه ای جدی است که باید برنامه محور عمل شود.

علی حجرگشت افزود: ضعف دانش آموزان در امور درسی را می توان با برگزاری کلاس های فوق العاده و جبرانی برطرف کرد اما مسائل تربیتی و فرهنگی چنین روندی ندارد و آسیب زاست.

وی خاطرنشان کرد: باید حساسیت خانواده ها را نسبت به مسائل تربیتی و فرهنگی جامعه بالا برد تا دانش آموزان با همسویی مدرسه و خانواده در بخش تربیتی و فرهنگی تقویت شوند.

حجرگشت عنوان کرد: فعالیت های تربیتی مدارس البرز باید به شکل مطلوب و پرشور با استفاده از ظرفیت های استانی سازماندهی و اجرا گردد.

وی درادامه به میزبانی استان البرز در بیست و سومین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری اشاره و اظهارکرد: هر سال رئیس جمهور همزمان با آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان پرسشی را مطرح می کند که امسال دبیرخانه کشوری پرسش مهر در استان البرز مستقر است.

وی بیان کرد: تا کنون اقدامات لازم در خصوص بیست و سومین دوره پرشس مهر ریاست جمهوری در استان البرز انجام شده و کارهای مربوطه در حال پیگیری است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: ۲۴ تا ۳۰ دی ماه هفته بزرگداشت شورا های آموزش و پرورش نامگذاری شده است که برای این هفته نیز همایش های استانی و منطقه ای پیش بینی شده است تا درآن به بیان نقش مهم شوراهای آموزش و پرورش در فرآیند تعلیم و تربیت پرداخته شود.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا