ارجاع پرونده ۲۹۹ مشاور املاک متخلف البرز به تعزیرات حکومتی
ارجاع پرونده ۲۹۹ مشاور املاک متخلف البرز به تعزیرات حکومتی
مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز گفت: پرونده ۲۹۹ مشاور املاک متخلف طی سال جاری در اجرای نظارت ویژه بر بازار به تعزیرات حکومتی این استان ارجاع شد.

به گزارش نوژان نیوز، “حمید رضا کیوانفر” اظهار کرد: در اجرای دستور رییس جمهور مبنی بر رصد و ساماندهی واحدهای صنفی مشاور املاک طی این مدت از حدود ۲ هزار واحد صنفی توسط گشت مشترک تعزیرات حکومتی ، اداره کل مسکن و شهرسازی و اتحادیه های صنف مشاوران املاک، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف بازدید شد.

وی اضافه کرد: طی این مدت ۲۳۰ واحد صنفی مشاور املاک غیرمجاز شناسایی شد و بیش از ۱۸۰ درخواست نیز برای دریافت پروانه ارائه شده است.

کیوانفر اظهار کرد: در اجرای این طرح، صلاحیت تخصصی افراد شاغل در واحدهای صنفی، اعتبار قانونی پروانه کسب، نصب نرخ نامه جدید اتحادیه در محل رویت مشتریان، قراردادهای تحویل شده به مشتریان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان البرز رتبه دوم را در اجرای طرح نظارت بر بازار مسکن و مشاوران املاک کسب کرده است ، گفت: هرگونه دریافت وجه بابت ارائه کد رهگیری از سوی مشاوران املاک در این استان غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

کیوانفر بیان کرد: مشاورین املاک موظف به دریافت کدرهگیری بوده و مالک و مستاجر، خریدار و فروشنده بهتر است قرارداد هولوگرام دار (برچسب تمام نگار) که در سامانه ثبت شده و دارای کد رهگیری باشد را از مشاورین املاک درخواست کنند.

وی اضافه کرد: دریافت کد رهگیری رایگان است و هزینه ای بابت کد رهگیری از طرفین دریافت نخواهد شد فقط ۹درصد مالیات ارزش افزوده طرفین معامله به حساب دارایی پرداخت می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از مردم خواست چنانچه مشاوران املاکی بابت ارائه کد رهگیری مبلغی از آنها دریافت کرده اند می توانند به اداره نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز البرز مراجعه و یا به سامانه ۱۳۵.ir اطلاع رسانی کنند.