ارتقای آمادگی در شرایط اضطراری حوادث مترو
ارتقای آمادگی در شرایط اضطراری حوادث مترو
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج گفت: هماهنگی و هم‌اندیشی ارتقای آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان شهری جهت مانور شرایط اضطراری حوادث مترو و آشنایی با فضای‌ ایستگاه‌های موجود برگزار شد.

به گزارش نوژان نیوز، خلیل کوزه کنانی با اشاره به اهمیت و نقش تونل‌های مترو در پدافند غیر عامل در مواقع اضطراری و جایگاه ویژه این سیستم حمل ونقل درون شهری اظهار کرد: تبادل نظر و تقویت ظرفیت‌های مدیریتی و عملیاتی، برنامه‌ریزی پیشگیرانه، تمرین وظایف محوله در شرایط اضطراری، شناسایی توان مقابله و آمادگی زمان وقوع حوادث، سنجش ظرفیت‌های موجود و اقدامات متناسب با شرایط وقوع حادثه مانورهای لازم را در مترو انجام داده و باعث ایجاد آمادگی‌های لازم می‌شود که با حضور یگان‌های انتظامی، آتش‌نشانی، اورژانس، دستگاه‌های نظارتی و امنیتی شهرکرج و کارشناسان مترو برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری اینگونه مانورها ارتقای سطح آمادگی و هماهنگی همه جانبه دستگاه‌های امدادرسان شهری در برابر سوانح احتمالی در راستای خدمت به مردم و همچنین شناسایی فضاهای داخل تونل وایستگاه‌های مترو است.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج بیان داشت: تجهیزات امداد در سوانح و توانایی کارکنان آموزش دیده و ارگان‌های خدمت‌رسان امدادی، امنیتی و انتظامی این امکان را می‌دهد تا در صورت بروز حوادث اضطراری بلافاصله عملیات با کمترین تلفات و خسارت انجام شود.

شایان ذکر است در ادامه حاضرین با فضاهای‌ ایستگاه ۴۵متری گلشهر و تونل با همراهی کارشناس ویژه مانورهای مترو تهران، کرج جهت توضیحات لازم بازدید کردند.