اراضی قولنامه ای از علل ساخت و ساز غیرمجاز در چهارباغ است
اراضی قولنامه ای از علل ساخت و ساز غیرمجاز در چهارباغ است
قائم مقام شهرداری چهارباغ استان البرز وجود اراضی قولنامه ای و انسداد مسیر قانونی برای صدور پروانه ساخت و ساز را عامل اصلی گسترش ساخت وسازهای غیر مجاز در این شهر۹۰ هزار نفری دانست .

به گزارش نوژان نیوز، “رضا لطفی” اظهار کرد: شهر چهارباغ استان البرز از چهار منطقه منفصل شهری شامل چهارباغ،‌ مهدی آباد،‌ ملک آباد و شهرک ابریشم تشکیل شده که بیشتر اراضی منطقه قولنامه ای است.

وی ادامه داد: سه سال پیش یک برنامه قانونی برای شهرستان چهارباغ استان البرز تصویب شد که بر اساس آن نمی توان جواز ساخت در این شهر پراکنده صادر کرد .

لطفی گفت: از آنجا که عمده درآمد شهرداری ها از محل صدور پروانه ساخت و ساز است اما دست شهرداری چهارباغ در این زمینه بسته است.

قائم مقام شهرداری چهارباغ بیان کرد: از سوی دیگر مناطقی که سند ثبتی دارند در خارج از محدوده شهر چهارباغ قرار دارند و نمی توان برای آنها جواز ساخت صادر کرد .

وی ادامه داد : بیشتر زمین های محدوده شهری چهارباغ قولنامه ای است و ساخت و سازهای غیرمجاز در این اراضی شکل گرفته است.

لطفی گفت: ساخت و سازها در این اراضی یا به کمیسیون ماده صد برای جریمه ارجاع داده می شود یا رای تخریب دریافت می کنند.

قائم مقام شهرداری چهارباغ با بیان اینکه این شهر از محرومیت رنج می برد، گفت : مدیریت شهری و شهروندان در چهارباغ با مشکلات عدیده ای در زمینه جواز ساخت و احداث بنا مواجه هستند که انتظار می رود مسوولان استانی به این موضوع ورود کنند.

وی تاکید کرد : تصمیم گیری در این زمینه از عهده شهرداری خارج است و در نتیجه مردم و شهرداری متحمل مشکلات زیادی در این شهر هستند.

 

جشنواره گل پامچال در چهارباغ 

قائم مقام شهرداری چهارباغ با اشاره به ظرفیت های گلخانه ای و کشاورزی این شهر گفت : اسفند ماه سال گذشته بزرگترین رویداد فرهنگی با عنوان جشنواره گل پامچال در چهارباغ رقم خورد تا حداقل بتوان سیمای واقعی این شهر را معرفی کرد.

وی بیان کرد: امسال نیز اولین فرهنگسرای چهارباغ در منطقه مهدی آباد آغازبه کار کرد که نقش موثری در ارائه خدمات فرهنگی دارد.

 

نهضت آسفالت در چهارباغ 

لطفی گفت : طی ماه های اخیر ۱۱ هزار تن آسفالت برای معابر شهر چهارباغ  در قالب نهضت آسفالت مصرف شد که پنج برابر سال های گذشته است؛ محوطه های تمام مدارس شهر نیز توسط شهرداری آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری چهارباغ به رغم ضعف مالی در بخش فضای سبز اقدامات موثری انجام داده است ، افزود:در این زمینه بلوارها و مکان های مختلف شهر به فضای سبز تبدیل شده است.

 

شروع پروژه های عمرانی در شهرک جدید ابریشم 

قائم مقام شهرداری چهارباغ با اشاره به محرومیت مضاعف شهرک جدید ابریشم چهارباغ گفت : اکنون کار احداث فضای سبز و تعدادی پروژه عمرانی در این شهرک آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بودجه سال جاری شهرداری چهارباغ یک هزارو۷۵۰ میلیارد ریال است، ادامه داد : با وجود چهار منطقه شهری محروم ، این بودجه برای تامین نیازهای شهر چهارباغ کافی نیست .

شهر چهارباغ با جمعیتی حدود ۹۰ هزار نفر تنها شهر استان البرز است که از چهار منطقه شهری جدا از هم تشکیل شده است.

فاصله سه منطقه شهری مهدی آباد ، شهرک ابریشم و ملک آباد تا شهر چهار باغ بین چهار تا هفت کیلومتر است.

اواخر دهه ۸۰ و در دولت دهم، ۲ روستای پرجمعیت مهدی آباد و ملک آباد به شهر چهارباغ الحاق شد و سال گذشته نیز شهرک ابریشم با جمعیتی حدود ۳۰ هزار نیز به محدوده خدمات شهری چهارباغ اضافه شد.