اختصاص ۲۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های کرج
اختصاص ۲۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های کرج
معاون استاندار البرز و سرپرست فرمانداری ویژه کرج گفت: امسال ۲۵۶۰ میلیارد ریال اعتباربرای اجرای ۹۷ پروژه در این شهرستان تخصیص یافت.

به گزارش نوژان نیوز،یحیی رمضانی” در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان کرج افزود: دولت با تمام وجود، همت خود را معطوف به تعالی بخشی اجتماعی و امید به زندگی کرده است.

وی ادامه داد:برای هر صندلی مدیریتی خون صدها شهید جانفشانی شده و ما مدیون شهدا هستیم.

 

مدیران دولت سیزدهم باید مسوولیت پذیر باشند

رمضانی گفت:در دولت سیزدهم همه باید مسوولیت پذیر باشند و نه ریاست طلب؛ در این مسیر باید از پشت میزها به میدان اجرای کار آمده و با پایین ترین رده اجرایی همگام در تعهدات باشید.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله انتخابات سال جاری و تاکید بر ضرورت تحقق عملیاتی منویات مقام معظم رهبری و دولت گفت: برگزاری انتخاباتی قانونمند برای تعالی نظام از اوجب واجبات است و همه باید این روحیه و نشاط اجتماعی را به جامعه بازگردانیم.

سرپرست فرمانداری کرج گفت:ملاک شایسته سالاری مدیران تحقق اهداف عالی دولت است و این امر نیز با ارزیابی عملکرد بصورت ملموس و مشهود خواهد بود.

 

نظارت جدی بر تکمیل پروژه های شهرستان کرج

سرپرست فرمانداری کرج ادامه داد: یک به یک پروژه های شهرستان مورد نظارت قرار می گیرد و حامی مدیران پر تلاش هستیم.

رمضانی در ادامه با اشاره به نحوه تخصیص اعتبارات بودجه ای سال ۱۴۰۲ گفت: در این دولت بودجه های تخصیصی و هدف طرح ها شفاف سازی می شود به شیوه به اصطلاح بده بستان های دوره های قبل نیست.

وی هنر مدیران را موفقیت در جذب و تخصیص بودجه ها از سرفصل اعتبارات ملی خواند و ادامه داد: از حدود ۲۳ درصد اعتبارات کشور که به استان ها اختصاص می یابد، مابقی در سطح ملی باید جذب شود.

 

معرفی مدیران برتر کرج در جذب بالاترین اعتبارات ملی

وی خطاب به مدیران شهرستان کرج گفت: هر مدیری که بیشترین اعتبارات ملی را جذب کند به بهترین شیوه مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

رمضانی با اشاره بر ضرورت مشارکت دستگاه ها با واحدهای بزرگ اقتصادی برای تکمیل پروژه ها و طرح های نیمه تمام بیان کرد: ستاداجرایی فرمان امام (ره)،بنیاد برکت، بنیاد شهید،نهاد امداد امام (ره) باید درقالب طرح های مسوولیت اجتماعی از ظرفیت هلدینگ های بزرگ جهت تکمیل پروژع های نیمه تمام خود استفاده کنند.

وی شمه اقتصادی را از شاخصه های مهم ویژه مدیران دانست و افزود: منابع مالی ابزار کار مدیران است و برای برخورداری از آن باید عملکرد داشته باشند و بر اساس کاری که انجام داده اند مطالبه گر اعتبارات ملی باشند.

 

روزشمار پروژه های نیمه تمام کرج تهیه شود

وی تاکید کرد: روزشمار پروژه های نیمه تمام شهرستان کرج تهیه شود و مدیران در رقابت برای خدمت تلاش کنند تا هفته دولت و دهه فجر پروژه های نیمه تمام شهرستان کرج تکمیل شود.

رمضانی در ادامه بر ضرورت برخورداری از سواد بودجه ریزی تاکید کرد و گفت: ۷۹ درصد اعتبارات مربوط به قوه مجریه، ۲ دهم درصد قوه مقننه، سه درصد قضاییه و ۱٨ درصد مربوط به سایر دستگاه ها است، بنابراین مدیران باید یک بار بودجه ۱۴۰۲ را مطالعه کنند، گاه ظرفیت هایی در بودجه وجود دارد که باید توسط دستگاه ها احصا شود.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه در سفر اخیر وزیر نیرو به استان البرز، بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال به عنوان مطالبه از سوی استاندار البرز برای استان ره‌آورد داشت.

 

سوق طرح های توسعه محور به سمت مناطق کم برخوردار کرج

رمضانی در بخش دیگری توجه به قرارگاه های اجتماعی،مسکن، اشتغال را مورد تاکید قرار داد و گفت: این قرارگاه ها باید در شهرستان فعال سازی شود و همت کنید که این طرح ها به سمت مناطق کم برخوردار سوق پیدا کند تا در شهرستان کرج به رفاه نسبی برسیم.

وی ادامه داد : نباید تسهیلات بانکی با کمترین درصد سود و بازپرداخت بدلیل ناتوانی مدیران در جذب اعتبارات بلوکه شود و در نهایت برگشت بخورد.

رمضانی در بخش دیگری خواستار بومی سازی پیمانکاران و مجریان در طرح ها و پروژه های نیمه تمام شد و افزود: مدیران توجه داشته باشند که پیمانکاران از داخل شهرستان برای طرح ها انتخاب شوند.

سرپرست فرمانداری کرج گفت: بیش از ٨۷ درصد ظرفیت های استان البرز درشهرستان کرج مدیریت می شود و همین امر ضرورت تلاش برای جذب اعتبارات ملی را دوچندان می سازد.

وی افزود: مدیران تلاش کنند تا در هفته دولت و دهه فجر پروژه های عام المنفعه ای که نمودی از خدمت رسانی داشته باشد، اجرایی شود.

عبدالرضا کریم پور” رییس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در بخشی از جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کرج گفت: رویکرد دولت در تخصیص بودجه سال ۱۴۰۲ اتمام پروژه های نیمه تمام است و نباید دیگر شاهد تعریف پروژه جدید و رها شدن طرح های ناتمام باشیم.

وی افزود: از آنجایی که ۲۰ درصد اعتبارات مربوط به سرفصل استانی و ٨۰ درصد ملی است از محل مولدسازی این سازمان امکان مساعدت به دستگاه های واجد شرایط راخواهد داشت.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان البرز همچنین تاکید کرد: متاسفانه ۴۷۰ میلیارد از منابع در خزانه مانده و تنها ۲ ماه برای جذب آن زمان وجود دارد بر همین اساس نیز تخصیص سال ۱۴۰۲ دستگاه ها را منوط به جذب حداکثری ۱۴۰۱ کرده ایم و با سخت گیری و اخذ تعهدات، تخصیص خواهیم داشت.