احصا و بررسی مشکلات شورای اسلامی بخش های استان البرز
احصا و بررسی مشکلات شورای اسلامی بخش های استان البرز
نشست روسای شورای اسلامی بخش های شهرستان های استان البرز با میزبانی شورای اسلامی استان البرز برگزار گردید.

به گزارش نوژان نیوز، جلسه هم اندیشی روسای شورای اسلامی بخشهای استان البرز با حضور قدوسی، مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری در محل سالن جلسات شورای اسلامی استان البرز برگزار گردید.

در ابتدای جلسه قره حسنلو، رییس شورای اسلامی استان و دبیر هیئت رییسه  شورای عالی استان ها ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع)، بیان کرد با توجه به عدم برگزاری حضوری جلسات استانی در سال های گذشته به علت بیماری کرونا، از سال جاری بازدید و برگزاری جلسات هم‌اندیشی به صورت دوره ای در سطح شهری و روستایی برگزار می شود.

در ادامه جلسه روسای شورای اسلامی بخش ها به بیان  دغدغه ها و چالش های پیش روی شوراهای خود از جمله مشکلات مربوط به آب شرب و قطع مکرر برق، مهاجرت از روستاها به علت عدم حمایت از بخش کشاورزی و دامی ، نبود نیروی انسانی متخصص، تغییر کاربری های غیرمجاز، اختلافات موجود در کمیسیون ماده ۹۹برای ذینفعان، درخواست برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای شوراها و دهیاران پرداختند. و از مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری پیگیری مطالبات مطرح شده را خواستار شدند.

قدوسی، مدیر کل امور روستایی استانداری ضمن تشکر از برگزاری این نشست اظهار داشت مجموعه امور روستایی و شوراهای استانداری آمادگی کامل خود را جهت همکاری با مجموعه شورای استان جهت هم افزایی و مشارکت در کاهش مسایل و مشکلات و نیازهای مناطق اعلام کرد. همچنین ایشان افزود:  حل برخی مسایل مطرح شده خارج از اختیارات امور روستایی استانداری است و نیاز به برگزاری جلسات با مدیران کل برخی دستگاهها از جمله بنیاد مسکن، آب منطقه ای، محیط زیست، منابع طبیعی که بیشترین چالش های شورایی را می توانند حل نمایند، می باشد.

وی در پایان افزود: آموزش و آشنایی با قوانین برای اعضای شوراها حتی دهیاران می بایست در اولویت امور قرار گرفته  تا با تسلط و آشنایی با قوانین مربوطه از هرگونه تخلف و آسیب های متعاقب پیشگیری گردد.