آیین رونمایی از آثار کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی اشتهارد
آیین رونمایی از آثار کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی اشتهارد
آیین رونمایی از آثار خانوم کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی و مسلمان کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی امام رضا (ع) شهرستان اشتهارد برگزار شد.

به گزارش نوژان نیوز، آیین رونمایی از آثار و تجلیل از خانوم کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی و مسلمان کودک و نوجوان با حضور حجت الاسلام و المسلمین مسعود داوودی امام جمعه اشتهارد، علی معدنی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز، ابراهیم کردلو فرماندار و جمعی از مسئولین شهری و شهرستانی و کودکان و نوجوانان  در کتابخانه عمومی امام رضا (ع) اشتهارد برگزار شد.

در این آیین حجت الاسلام و المسلمین داوودی امام جمعه شهرستان اشتهارد با تمجید از آثار و اقدامات خانوم کلر ژوبرت عنوان داشت: نویسندگی درحوزه کودک و نوجوان علاوه برآنکه سخت ،پیچیده و حساس جلوه می کند بسیار شیرین و دلنشین است و افرادی که به سمت و سوی نوشتن برای کودکان روی می آورند از تبحر خاصی برخوردار هستند.

امام جمعه اشتهارد همچنین ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین و غزه خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم خانوم ژوبرت با توجه به ظرافتی که در نوشتن برای کودکان و نوجوانان طی سالهای خدمت در این حوزه از خود بروز دادند  به کودکان مظلوم فلسطین و ماجراهای بسیار غمباری که آنان با سن کم خود با رشادت و شهامت از خود پشت سرگذاشته اند بپردازند چرا که می تواند بسیار تاثیرگذار و آموزنده برای همه نسلها و آیندگان باشد.

همچنین در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز ضمن تقدیر از خدمات این نویسنده فرانسوی در حوزه کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: در آستانه هفته کتاب، تجلیل از آثار فاخر نویسندگان در حوزه های مختلف در شهرستانهای استان البرز صورت خواهد گرفت و این آیین نیز در همین راستا صورت گرفته است.

علی معدنی پور در ادامه جلسه پرسش و پاسخ برای کودکان و نوجوانان با حضور نویسنده آثار را موثر دانست و تصریح کرد: نسل فردای ما بیش از هر زمان دیگری به کتاب و کتابخوانی نیاز دارد و علی رغم آنکه تکنولوژی به سرعت لمس کتاب و حس خواندن را کمرنگ کرده است اما آنچه که موجب رشد کشور خواهد بود توجه به کودکان و نوجونان و انس آنان با کتاب و بهره مندی از تجربیات نویسندگان در همین جلسات رو در رو است.

در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان اشتهارد نیز طی سخنانی از خانوم ژوبرت تقدیر و تشکرکرد و برگزاری چنین برنامه هایی را در مناطق کمتربرخوردار تاثیر گذار در حوزه های اجتماعی  و فرهنگی خواند.

در این آیین ، جلسه پرسش و پاسخ کودکان و نوجوانان اشتهاردی با کلر ژوبرت نویسنده نام آشنای فرانسوی حوزه کودک و نوجوان درخصوص مقدمات قصه نویسی و آثار این نویسنده مسلمان فرانسوی برگزار شد و همچنین طی آیینی از آثار این نویسنده فرانسوی رونمایی و از وی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز تجلیل شد.

گفتنی است کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی در یک خانواده مسیحی در سال ۱۹۶۱ میلادی در پاریس به دنیا آمد. او در ۱۹ سالگی به دین اسلام روی آورد و بعد از ازدواج با یک دانشجوی ایرانی به کشور ایران مهاجرت کرد. او در رشته علوم تربیتی تحصیل کرده است و بعد از گرفتن مدرک لیسانس علوم تربیتی، فوق ‌لیسانسش را در رشته ادبیات کودکان  به‌صورت غیر حضوری در دانشگاه لومان فرانسه ادامه داد.

همچنین او ۵۸ کتاب کودک را منتشر کرده است که ماجراهای امیر و ننه گلاب، دعای موش کوچولو، پاپاپا،سه نکته مامانها و … از این آثار جذاب و پرطرفدار این نویسنده محبوب است.