آموزش مهارت به زنان سرپرست خانوار ضروری است
آموزش مهارت به زنان سرپرست خانوار ضروری است
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بسیار واجب و لازم است که زنان سرپرست خانوار را مسلط به مهارت‎ها کنیم و این سازمان هر کاری لازم است در این زمینه انجام می‌دهد.

به گزارش نوژان نیوز، علی محمد قادری در مراسم تفاهم نامه همکاری میان سازمان بهزیستی کشور و سازمان فنی و حرفه ای با موضوع در خصوص توانمندسازی، استعدادیابی، استعدادیابی مهارتی و آماده سازی شغلی جامعه هدف بهزیستی افزود: آموزش برای افراد دارای معلولیت باید با ویژگی خاصی همراه باشد. این افراد باید به جامعه برگردند. بحث دیگر ایجاد مهارت است که به شکل گرفتن خوش باوری و امید به زندگی کمک می کند.

وی اضافه کرد: فردی که رشد و بالندگی فرزندش را ببیند به این ویژگی ها دست پیدا می کند. دغدغه مشخصی وجود دارد که فرد معلول شغل داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه شتاب دهنده در امر مهارت موارد مشخصی هستند، افزود: نیازسنجی آموزش در سازمان بهزیستی پیگیری شود. برنامه های مصوب تحققی نیز باید به مرحله تبیین برسد. ما می توانیم بر اساس این موارد کارهای مهمی را انجام بدهیم.

قادری تاکید کرد: سازمان بهزیستی نهادی مبتنی بر آمایش سرزمینی است. افراد تحت پوشش این نهاد از خدمات مستمر و غیرمستمر استفاده می کنند. سازمان بهزیستی در صنوف مختلف و آرایه های متعددی جامعه هدف را حمایت می کند.

وی تصریح کرد: چند ماهی است که سازمان بهزیستی دچار تغییراتی شده است. این تغییرات باعث ارتقای برنامه های سازمانی ما شده است. یکی از مهم ترین عناوین در دستور کار سازمان بهزیستی به موضوع تعامل سازی و پرداختن به بحث اشتغال و مهارت است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: پیش درآمد همه برنامه های توانمندسازی سازمان بهزیستی ایجاد یک شغل بر اساس مهارت است. انسان ماهر هیچگاه بیکار نمی‎ ماند.

قادری افزود: سازمان بهزیستی پیش از این نتوانسته بود که از ویژگی‎های سازمان مهارتی فنی و حرفه ای استفاده کند. تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای مقدمه ای بر ارتباط خوب بین این سازمان و بهزیستی است.

وی ادامه داد: افکار، نگاه و ائتلاف جدی باید برای ظرفیت سازی بین معلولان وجود داشته باشد. قاعده سازمان بهزیستی مناسب سازی شغل و ایجاد مهارت است که این موضوع باید از جهت سامان دهی و فیزیکی مناسب سازی شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در مسیر بالندگی افراد دارای معلولیت و فرزندان سازمان بهزیستی در مسیرهای علمی، هنری و ورزشی ورود می کنند و موفق هم هستند.

قادری افزود: ما کمک های فنی از سازمان فنی و حرفه ای دریافت می کنیم که در قالب ارزش افزوده برای ایجاد شغل مورد استفاده قرار می گیرد. اساسی ترین موضوع کنونی ما اکنون همان مهارت است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا