آموزش‌های مهارتی به بیش از یکهزار معتاد بهبودیافته ارائه شد
آموزش‌های مهارتی به بیش از یکهزار معتاد بهبودیافته ارائه شد

به گزارش نوژان نیوز، جواد روان بخش از افزایش ۲۶۶ درصدی مهارت آموزی نسبت به مدت مشابه سال قبل این استان به تعداد ۳۱۰ نفر خبر داد و افزود: فراگیری مهارت توسط معتادین بهبود یافته به آنان برای ایجاد شغل کمک شایانی می‌کند و همچنین می‌توانند ضمن داشتن زندگی سالم به آغوش خانواده باز گردند و […]

به گزارش نوژان نیوز، جواد روان بخش از افزایش ۲۶۶ درصدی مهارت آموزی نسبت به مدت مشابه سال قبل این استان به تعداد ۳۱۰ نفر خبر داد و افزود: فراگیری مهارت توسط معتادین بهبود یافته به آنان برای ایجاد شغل کمک شایانی می‌کند و همچنین می‌توانند ضمن داشتن زندگی سالم به آغوش خانواده باز گردند و با ورود به بازار کار و ایجاد اشتغال برای جامعه مفید باشد.

وی با تاکید بر چابک سازی آموزش های مهارتی اثر بخش، ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق و مشاوره و هدایت آموزشی می توانیم معتادین بهبود یافته را در راستای فرصت سازی برای اشتغال پایدار و در مسیر رشد و بالندگی قرار دهیم.

روان بخش با اشاره بر اینکه کسب مهارت بازدارنده بسیاری از آسیب های اجتماعی است، بیان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، جلوگیری از گرایش به اعتیاد و بزهکاری، آموزش های مهارتی نقش ارزنده ای دارند.

وی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای همواره دارای نقشی بنیادین و اساسی در رشد و افزایش استعدادهای افراد مختلف دارند و بهره گیری از این آموزش ها موجب ارتقاء توانمندی در اقشار مختلف خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اشاره به ارائه آموزش های مهارتی به صورت رایگان در مراکز آموزش فنی و حرفه ای، اظهار داشت: آشنایی و فراگیری آموزش ‌های مهارتی فرصتی مناسب برای افراد است که با کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار، آینده ای روشن برای خود خلق کنند و اقشار مختلف جامعه را به کسب مهارت در مراکز آموزش فنی و حرفه ای دعوت کرد.

وی ادامه داد: افرادی که آموزش های مهارتی را فرا گرفته کمتر به سمت اعتیاد یا جرم بازگشتند و حضورشان در جامعه موثر واقع شده است، از این رو با شناسایی معتادین بهبود یافته و تعیین سطح توانمندی، آنان را در مسیر مهارتی قرار داده تا بتوانند آینده شغلی خود را تضمین کنند.

به گفته روان بخش، تعمیرکار خودروهای سبک، صافکاری خودرو درجه ۲، نقاشی خودرو درجه ۲، کشتکار گلخانه ای، سیم کشی مدارهای الکتریکی ساختمان توکار و روکار، پرورش گیاهان آپارتمانی، تعمیرکار جاروهای برقی، جوشکاری سازه های فولادی حرفه هایی است که معتادین بهبود یافته برای ایجاد کسب و کار فرا گرفتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا