آسیب‌های اجتماعی زنجان بررسی و اولویت بندی شده است
آسیب‌های اجتماعی زنجان بررسی و اولویت بندی شده است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی مطالعه و مداخله لازم انجام می‌گیرد و در این خصوص مساله شناسی و اولویت بندی انجام شده و برنامه ریزی‌ها برای کاهش آنها در حال انجام است.

به گزارش نوژان نیوز، ابوالفضل رفیعی در مراسم تکریم و معرفه مدیران بهزیستی استان زنجان به موضوع مهم خودکشی اشاره کرد و افزود: هدفگذاری پنج ساله برای کاهش ۱۰ درصدی آمار خودکشی در استان انجام گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، خاطر نشان کرد: در حوزه مواد مخدر نیز اقدامات لازم از قبیل آسیب شناسی آغاز شده است و این کار با همکاری بین بخشی انجام می شود.

وی اظهار داشت: وجود کمپ ماده ۱۶ (محل نگهداری معتادان متجاهر) نیاز این استان است که در زمان حاضر مراحل اداری راه اندازی آن در حال انجام است که با یک برنامه میان مدت در خصوص راه اندازی آن می توان به کاهش دیگر آسیب های ناشی از اعتیاد امیدوار بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به اهمیت سازمان بهزیستی و کارکردهای آن اشاره کرد و افزود: این سازمان در بخش های مختلف خدمت رسانی می کند که امروزه اهمیت آن بیش از گذشته نمود دارد.

وی اضافه کرد: بهزیستی به عنوان یکی از مهمترین دستگاه ها در جلسات و کارگروه های مختلف ایفای نقش می کند و با شناخت مساله به حل مشکلات کمک می کند.

این مسوول یکی از مهمترین مسائل در تمامی دستگاه ها را موضوع تحول گرایی در بخش های مختلف اعلام کرد و گفت: توجه به این موضوع بسیاری از نارسایی ها و مشکلات موجود را کاهش و سرعت پیشرفت کارها را افزایش می دهد.

وی اظهار داشت: لازمه تحقق این مهم به معنای تغییر مدیریت نیست بلکه برنامه ریزی و بهره وری هم از جمله موارد مهمی است که می تواند به بهبود برنامه ها کمک کند.

معاون استاندار زنجان ادامه داد: بهره وری یکی از شاخص های ارزیابی مدیران است که این موضوع در جنشواره های شهید رجایی در سطح کشور اهمیت دارد و استفاده از روش های خلاقانه نیز در این امر مهم است.

وی مردمی سازی را از دیگر شاخص های مورد تاکید دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: حضور و مشارکت مردم در ماموریت ها و انجام کارها اهمیت دارد و این مهم در بهزیستی عینیت بیشتری دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: بر این اساس باید با حداکثر تسهیلگری، شرایط لازم را برای حضور مردم در این حوزه بیش از گذشته مهیا کرد.

وی، تکریم مردم و جامعه هدف بهزیستی را مهم عنوان کرد و گفت: هدف دولت سیزدهم حداکثر خدمتگزاری به مردم بوده که این موضوع را با جدیت مورد توجه قرار داده است.

رفیعی یکی دیگر از مطالبات اساسی در حوزه بهزیستی را رسیدگی به حوزه معلولان عنوان کرد و افزود: موضوع اشتغال معلولان و مناسب سازی معابر، یکی از مسائل مهم در این حوزه است و دستور العمل های خاصی نیز در این زمینه اعلام شده و باید مورد پیگیری قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا