جهان امروز با تفکر عمیق اهل بیت (ع) در آستانه تحول است
جهان امروز با تفکر عمیق اهل بیت (ع) در آستانه تحول است
امام جمعه موقت کرج و رییس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان البرز گفت: جهان امروز با قدرت های جدید همچون ایران که تفکر اهل بیت (ع) پشتوانه آن است در آستانه تحول قرار گرفته است.

به گزارش نوژان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین «مهدی راست روش» در خطبه های این هفته نمازجمعه کرج به دیدار مقام معظم رهبری با مردم و علمای سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در این دیدار ایشان به نکاتی اشاره داشتند که یکی از آن ها جهانی شدن حکومت مهدی موعود (عج) است.

وی اظهار کرد: قدرت های استعماری و استکباری که در راس آن ها آمریکا و انگلیس هستند باید خود را آماده این تحول کنند که قدرت های جدید به خصوص ایران با دکترین جدید روی کار می آید که برآمده از دامن وحی و قرآن است.

وی با بیان اینکه این قدرت جدید که مکتب جهانی خواهد شد پیام آور حضرت مهدی (عج) است، گفت: قدرت های دیگری آمده اند ولی آن قدرتی می ماند که ایدئولوژی داشته باشد و تفکری پشت حرکت هایش باشد و تفکر عمیق اهل بیت جهان را فراگیر خواهد کرد.

راست روش با اشاره به اینکه خلاصه این دیدار قدردانی رهبر از همراهی دیرینه مردم مومن و علمای شیعه و سنی و آشنایی ۶۰ ساله رهبر با امت خویش در آن منطقه است، افزود: در این دیدار یکی از موضوعات ارایه شده غیرقابل مقایسه بودن وضع سیستم فعلی با قبل از انقلاب این استان بود.

وی تصریح کرد: یکی از جُهّال منطقه گفته بود که هیچ رسیدگی به این منطقه نشده است که در آمارگیری انجام شده یک تومار طولانی از خدمات انجام شده ارایه شد در عین حال رهبر معظم انقلاب گفتند که کوتاهی هایی شده ولی خدمات کنونی با قبل قابل مقایسه نیست.

وی بر ضرورت هوشیاری مردم و مسوولان تاکید کرد و گفت: دشمن ضعیف است ولی مکار، بطوریکه آمریکا و انگلیس و اذنابش کشورهای دیگر را به جان هم می اندازند تا به هدف خود برسند.

 

بیشترین بی حرمتی ها به زن در جامعه غربی می شود

امام جمعه موقت کرج افزود: نقشه آمریکا اختلاف افکنی و ایجاد بحران با اختلاف مذهبی، قومی و جنسیتی است که اکنون جنبشی که در آستانه یکسالگی آن هستیم شعارشان شعارهای جنسیتی بود ولی مردم دیدند که پشت سر این شعارها حقیقتی غیر از آنچه هست که می گویند.

وی تصریح کرد: بیشتر کسانی که سردمدار این شعارهای به ظاهر زیبا هستند در پشت پرده به زن ها تعدی و ستم می کنند و گلایه این خانم ها از این مردها به هوا برخاسته است و چطور شرم نمی کنند و با این وقاحت باز هم ادعای حمایت از زن می کنند در حالیکه حمایت از زن را خدا و مکتب الهی و پیامبر دارد.

راست روش گفت: در شرایطی که پیامبر (ص) از زن دفاع کرد و به همسرش احترام می گذاشت که در آن زمان این چیزها نبود.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات رهبر انقلاب در این دیدار مطرح کردند بر موضوع شکست قطعی دشمن به شرط هوشیاری بود که دشمن جدی است ولی ما از او جدی تر هستیم و ما از حرکت دشمن نمی ترسیم.

وی بیان کرد: آیات قرآنی هم اشاره می کند که دشمن علیه شما بسیج شده بترسید ولی کسانی که ایمان داشتند می خواستند که خدا آن ها را بر این قوم ستمکار پیروز گرداند و خداوند آن ها را یاری می کرد علیرغم جمعیت کمی که داشتند.

رییس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان البرز گفت: زیرا حق پیروز است لذا هیچوقت نگرانی از این بابت که نکند دشمن موفق شود و کشور ما آسیب ببیند یا به خیال بعضی ها فکر کنند جمهوری اسلامی جایش را به جمعیت وحشی منافقین و تجزیه طلب ها و پهلوی ها بدهد نداشته باشید.

وی افزود: آن ها حتی به خودشان در تجمعات خارج از کشورشان رحم نمی کنند و در یک تجمع کوتاه همدیگر را تحمل نمی کنند بعد می خواهند به ملت ما آزادی بدهند.

وی به اعتقاد بالای امام به امت اشاره کرد و تصریح کرد: رهبر مردم را باور دارد و در زمانی که گاهی تردید و یاس به دلمان می آید رهبر بزرگ انقلاب چطور قرص و محکم صحبت می کند و آینده افتخار آفرین کشور را می گوید و با قدرت بیشتر مسیر را ادامه می دهد.

 

بر موضوع کشف حجاب کوتاه نیایید

وی در ادامه به موضوع کشف حجاب اشاره کرد و افزود: کشف حجاب هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی و رعایت حجاب یک حرف حق بوده و حرف خداست که نماینده امام زمان (عج) و ولی ما به سراحت آن را بیان کرده است لذا باید روی آن پایداری کرد و ذره ای از این حق کوتاه نیامد و به این حق عامل بود.

وی تاکید کرد: این باید در ذهنشان باشد که یک زمانی کوتاه نیایند و نگویند این مورد ایرادی ندارد و این مقدار ایرادی ندارد که اگر ذره ای کوتاه بیاییم باید منتظر شکست باشیم.

راست روش در پایان ضمن تسلیت به کشور لیبی برای سیل پیش آمده و کشته شدن ۱۱ هزار نفر و کشور مراکش که نزدیک به سه هزار کشته در اثر زلزله داشتند، گفت: این بلاها عبرتی است که وظیفه اسلامی و انسانی است به هر روشی به کمک آن ها برویم.