پیوند بین دانشگاه و صنعت ارمغان تفکر جهادی است
پیوند بین دانشگاه و صنعت ارمغان تفکر جهادی است
فرماندار ویژه شهرستان کرج با بیان اینکه بزرگترین تفکر آینده نگری معمار کبیر انقلاب اسلامی تفکر جهاد و شهادت بود، گفت: جهاد، گفتمان امروز پیوند بین دانشگاه و صنعت را در آغازین روزهای انقلاب اسلامی به ارمغان آورد.

به گزارش نوژان نیوز، «یحیی رمضانی» در یادواره شهدای سنگرساز بی سنگر استان البرز که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد به پیوند بین روشنفکران و روستاییان از آغازین روزهای انقلاب اشاره کرد و افزود: ظرفیت های جهاد کشاورزی استان البرز با سایر استان ها تفاوت خاصی دارد که همان بهره مندی از فعالیت های موسسات تحقیقاتی بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه البرز در بخشی از تولیدات کشاورزی رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است ، اظهار کرد: این استان قطب علم و فناوری است که با وجود ۱۴ مرکز تحقیقاتی کشاوری بایستی از این استان علم و دانش کشاورزی را به دنیا صادر کنیم.

وی گفت: امروز جایگاه کشاورزی در البرز به گونه ای است که فاصله بین علم و عمل و کلاس و مزرعه در کوتاهترین زمان تحقق می یابد و امروز مروجین کشاورزی البرز می توانند در خاورمیانه مطرح باشند.

رمضانی افزود: بیشترین عرصه های تحقیقاتی البرز مربوط به بخش کشاورزی است و این در حالی است که این عرصه ها کارآمدی لارم را ندارد و مزارع تحقیقاتی البرز باید یک دیپلماسی مقتدر کشاورزی را در استان فراهم کند.

وی تصریح کرد: در سیاست های وزیر جهاد کشاورزی باید یک تصمیم گیری مناسب انجام شود تا جهاد کشاورزی البرز به عنوان یک مرکز پژوهشی تحقق یابد که شدنی است و امیدواریم یک روزی جهاد سازندگی دوباره به جهاد سازندگی برگردد.