وزنه‌برداران می‌توانند در ریاض و هانگژو دست به کارهای بزرگی بزنند
وزنه‌برداران می‌توانند در ریاض و هانگژو دست به کارهای بزرگی بزنند
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با ابراز رضایت از رکوردهای شخصی ملی‌پوشان، گفت: اگر آنها رکوردهای خود را در مسابقات رسمی نیز تکرار کنند در ریاض و هانگژو دست به کارهای بزرگی خواهیم زد.

به گزارش نوژان نیوز، سجاد انوشیروانی با حضور در یک برنامه تلویزیونی، اظهار داشت: بعد از اردوهای زیادی که داشتیم پیشرفت را در بچه‌ها دیدیم که توانستند رکوردهای شخصی خود را به صورت چشمگیر ارتقا بدهند.

وی افزود: اگر این شرایط را در مسابقات جهانی عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو، ادامه بدهند قطعا دست به کارهای بزرگی خواهند زد. زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتیم، امید فقط به کسب یک مدال برنز یا یک نقره بود اما اکنون شرایط تغییر کرده است.

انوشیروانی با ابراز رضایت از عملکرد کادر فنی، ادامه داد: از وقتی نواب نصیرشلال تیم ملی را هدایت می‌کند، شرایط متحول شده و باید از او تشکر کنم. نظم و دیسیپلین خوبی در تیم حکم‌فرما شده و شرایط ایده‌آل است.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، تصریح کرد: در بانوان نیز شرایط خوب است و ثمره آن را در مسابقات دیده‌ایم. با نسلی که در نوجوانان و جوانان بانوان ایجاد شده مطمئن باشید در المپیک ۲۰۲۸ به مدال خواهیم رسید. برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس تلاش می‌کنیم به سهمیه برسیم و نیم نگاهی هم به مدال داریم اما مطمئن باشید در آینده خبرهای خوبی از بانوان خواهید شنید.

وی بیان کرد: به لحاظ زیر ساخت مشکل داریم و در بسیاری از استان‌ها که چند سالن داشتیم اکنون به یک سالن کاهش یافته است. هزینه در وزنه‌برداری خیلی زیاد است و به لحاظ بودجه در کل کشور، بحران داشتیم. سال قبل بودجه در اختیار استان‌ها قرار دادیم و کمی شرایط بهتر شد. کاهش باشگاه‌ها موجب شد در مسابقات استعدادهای برتر فقط ۹۶ نفر حضور داشته باشند اما برنامه زیادی داریم تا شرایط تغییر کند.

انوشیروانی بیان کرد: اکنون مسابقات متعددی در داخل داریم. علاوه بر لیگ، مسابقات منطقه‌ایی خواهیم داشت تا انگیزه در ورزشکاران زیادی شود اما هیچگاه دخل و خرجمان یکی نبوده است. هرچند در یکسال و نیمی که ما آمده‌ایم به مشکل مالی نخورده‌ایم اما بدهی‌های زیاد بوده است.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص شرایط رسول معتمدی، گفت: او بازگشته است و به ۸۰ درصد شرایط قبلی رسیده است. او یک استعداد ناب است و می‌دانیم در وزنه‌برداری این اتفاقات و مصدومیت‌ها وجود دارد. اکنون به شرایط خوب نزدیک می‌شود و هدف اصلی ما برای او، المپیک پاریس است.

وی افزود: عملکرد خوب وزنه‌برداران و وزنه‌هایی که زدند موجب شده به المپیک پاریس چشم امید داشته باشیم. اکنون اردونشینان در اردو، دو به دو برای حضور در المپیک رقیب هستند تا حتی در اردو نیز رقابت خوبی داشته باشیم.

انوشیروانی عنوان کرد: از مسئولان کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم که سهمیه کامل حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو را به وزنه‌برداری دادند. اگر این رشته اُفت کرده بود، اکنون به اوج نزدیک می‌شود و نیاز به حمایت دارد. وزنه‌برداری نشان داده، می‌تواند به ورزش ایران کمک کند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا