نجات جان بیماران نیازمند اهدای عضو با انجام سه انتقال هوایی
نجات جان بیماران نیازمند اهدای عضو با انجام سه انتقال هوایی
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای نخستین بار اهداکننده مرگ مغزی از بیمارستان خاتم الانبیاء ایرانشهر به تهران منتقل شد و جان بیماران نیازمند اهدای عضو با انجام سه انتقال هوایی در سه روز متوالی نجات یافت.

به گزارش نوژان نیوز، امیرحسام علیرضایی افزود: یکی از راه‌های جلوگیری از به هدر رفتن اندام‌های حیاتی، انتقال هوایی اندام‌ها از مراکز فراهم آوری اعضای پیوندی برای پیوند اعضا به بیماران اورژانسی نیازمند دریافت عضو به ویژه قلب و کبد به بخش‌های پیوند اعضا در سراسر کشور است.

وی اظهار داشت: در ۲ روز متوالی، ۲ قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی برای پیوند به بیماران نیازمند به تهران منتقل شد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت ادامه داد: با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت و همکاری سازمان اورژانس کشور، واحدهای شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر، گیلان و یزد در ۲روز متوالی، ۲ مورد انتقال هوایی قلب و یک مورد انتقال اهداکننده مرگ مغزی صورت گرفته است.

علیرضایی تصریح کرد: قلب‌های انتقال یافته از بیمارستان رازی رشت به بیمارستان مسیح دانشوری در روز پنجم شهریور و از بیمارستان شهید رهنمون به بیمارستان شهید رجایی تهران در روز هفتم شهریور انجام شد.

وی افزود: کلیه و کبد اهداکنندگان مرگ مغزی در بیمارستان‌های شهر مبدأ به دیگر بیماران نیازمند پیوند اعضا اهدا شد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به فرهنگ سازی‌ در زمینه ضرورت حفظ جان بیماران نیازمند و تلاش همکاران در واحدهای فراهم آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: خوشبختانه برای نخستین بار در روز ششم شهریور، اهداکننده مرگ مغزی از بیمارستان خاتم الانبیاء ایرانشهر برای اهدای کبد و کلیه به کودکان نیازمند به بیمارستان سینا در تهران انتقال یافت تا با ایثار این قهرمان، جان بیماران رنجور دیگری حفظ شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا