نرم‌افزار «هوای اربعین» برای زائران ایرانی به‌روزرسانی شد
نرم‌افزار «هوای اربعین» برای زائران ایرانی به‌روزرسانی شد
آخرین نسخه به‌روزشده نرم‌افزار کاربردی پیش‌بینی گردوخاک و وضع هوای نقطه‌ای مسیرهای پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) به نام «هوای اربعین» ویژه زائران در دسترس عموم قرار گرفت.

به گزارش نوژان نیوز، آخرین نسخه به‌روزشده نرم‌افزار کاربردی پیش‌بینی گردوخاک و وضع هوای نقطه‌ای مسیرهای پیاده‌روی همایش بزرگ اربعین حسینی (ع) تحت عنوان «هوای اربعین» ویژه زوار این مراسم معنوی امروز شنبه در حاشیه نخستین روز از نمایشگاه «روایت خدمت» در غرفه وزارت و راه شهرسازی در دسترس عموم قرار گرفت.

این نرم افزار کاربردی که سال گذشته نیز در راستای ارائه خدمات مطلوب به زوار اربعین حسینی (ع) توسط محققان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برای نخستین بار در کشور طراحی و تولید و با استقبال پُرشور زوار ایرانی در کشور عراق روبه‌رو شد، پژوهشگران را بر آن داشت تا با اضافه کردن چند آیتم دیگر آب و هوایی آن را به‌روزرسانی و آماده استفاده زوار کنند.

ارائه تمامی پیش بینی های نقطه‌ای گردوخاک و وضعیت هوا از جمله پیش بینی نقطه ای گردوخاک برای سه روز آینده، مقدار عددی آن بر اساس ذرات معلق در هوا و شدت آن بر اساس دسته بندی شش گانه همچون «سالم و خوب، متوسط، ناسالم برای گروه های حساس، ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک» که به ترتیب با رنگ های سبز، زرد، نارنجی، قرمز، بنفش و سیاه قابل مشاهده است، از ویژگی های این نرم افزار کاربردی به شمار می رود.

پیش بینی نقطه ای وضع هوا برای هفت روز آینده، پیش بینی مقدار عددی دمای هوا، پیش بینی مقدار متغیر کمینه و بیشینه دمای هوا در طول روز، سرعت باد و نم نسبی آن در مسیرهای پیاده‌روی و شهرهای زیارتی کشور عراق همچون نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین به جهت بهره مندی زوار اهل بیت (ع) از دیگر ویژگی های این نرم افزار کاربردی برای زوار اربعین حسینی است.

در جدیدترین نسخه بروز شده این نرم افزار کاربردی، مواردی همچون پیش بینی مجزای شهرهای زیارتی و همچنین امکان ارائه توصیه ها و پیش بینی های مورد نیاز به صورت متمرکز و برخط روی این نرم افزار اضافه شده و به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی آماده خدمات رسانی به زوار اهل بیت (ع) در سطح ملی و بین المللی است.

زوار اربعین حسینی (ع) می توانند با مراجعه به تارنمای پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به نشانی www.rimas.ac.ir یا کافه بازار و گوگل پلی استور جهت دریافت و نصب به‌روزترین نسخه این نرم افزار موبایلی تحت عنوان “هوای اربعین” اقدام کنند.