ارائه خدمات بهداشت و درمان به زوار اربعین در شلمچه روند مطلوبی دارد
ارائه خدمات بهداشت و درمان به زوار اربعین در شلمچه روند مطلوبی دارد
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی آبادان در حوزه بهداشت به خوبی از تجربه خدمت به زوار اربعین در سال گذشته بهره گرفته و امسال نیز روند مطلوبی را در مرز شلمچه شاهد هستیم.

به گزارش نوژان نیوز، حسین فرشیدی در بازدید از خدمات به زائران اربعین در مرز شلمچه اظهار کرد: در طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع همه دانشگاه‌های ما فاز ۲ را تجربه می‌کنند و در فاز یک ۶۹ شهرستان را در برنامه آوردیم که یکی از آنها آبادان بود.

وی افزود: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی آبادان در این زمینه کارهای خیلی خوبی را انجام داده است و با توجه به این اقدامات انتظار داریم که به زودی سه شهرستان زیرمجموعه این دانشگاه تحت پوشش طرح سلامت خانواده قرار بگیرند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت مهمترین رکن پیشرفت طرح سلامت خانواده را استقبال مردم برشمرد و گفت: این اتفاق نیز نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق و فرهنگ‌سازی دانشگاه‌ها در این خصوص است.

وی بیان کرد: در برخی مناطق که صحبت می‌کردیم هنوز این طرح برای مردم مبهم است و نیاز است که بدانند در طرح سلامت خانواده مردم در بستری مناسب، تعریف‌شده و استاندارد خدمات را دریافت می‌کنند و در آن برای گرفتن اطلاعات نیازی به فضاهای مجازی ندارند.

فرشیدی در ادامه با اشاره به اینکه فعالان عرصه بهداشت در ایام اربعین کار بزرگی را انجام می‌دهند، بیان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی آبادان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و در پایانه مرزی شلمچه همکاران بهداشت در ۲بخش بسیار خوب در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تجربه اربعین سال گذشته به کمک نیروهای بهداشتی آمده است تصریح کرد: در بحث پیشگیری در زمان خروج زوار از کشور اطلاعات مفیدی را در اختیار ایشان قرار می‌دهند و اگر علائمی همچون تب داشتند یا مشکوک به بیماری بودند، نمونه‌گیری و درمان همانجا صورت می‌گیرد تا بیماری به جای دیگر منتقل نشود.

معاون وزیر بهداشت افزود: در زمان برگشت نیز زواری که پیاده‌روی طولانی داشتند خسته هستند و با استرس مواجه می‌شوند و عدم معطلی ایشان در چنین شرایطی بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: در بحث گرمازدگی زوار فضای بسیار خوبی در مجموعه شهید سلیمانی مرز شلمچه با ۱۰۰ تخت در نظر گرفته شده که جای تقدیر دارد و در این فضا نیازهایی مثل سرم به اندازه کافی تامین شده است.

فرشیدی افزود: در این بین تمام استان، کشور و دانشگاههای معین باید کمک کنند و البته خوشبختانه یکی‌ از مهمترین مزیت‌ها این است که همکارانی در مرز شلمچه حضور دارند که سال گذشته نیز در این منطقه خدمت کرده بودند و از این تجربه نهایت بهره را می‌برند.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع شده و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا