آغاز اعطای تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده
آغاز اعطای تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده
آغاز اعطای تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده، تدوین فهرست بهای کالا و خدمات صنعت مترو، رفع نقاط حادثه خیز و همچنین داوری طراحی بزرگراه آزادگان از مهمترین اخبار روز چهارشنبه اول شهریور در پایتخت است.

به گزارش نوژان نیوز، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آغاز پرداخت وام با کارمزد هشت درصدی برای نوسازی تاکسی های فرسوده از ابتدای شهریور ماه خبر داد.

مهدی وحدت کار، در خصوص تسهیلات جدید برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده خبر داد و گفت: نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده با ارائه تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی با کارمزد هشت درصد ۶۰ ماهه با سه ماه تنفس از ابتدای شهریور ماه سال جاری برای نوسازی تاکسی‌ها آغاز خواهد شد.

وی افزود: در این طرح، شهرداری تهران از منابع داخلی خود تسهیلاتی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده با مشارکت صندوق کارآفرینی امید فراهم آورده و تاکسیرانان برای دریافت تسهیلات با مراجعه به اداره نوسازی سازمان نسبت به ثبت نام اقدام‌ و متناسب با زمان ثبت نام برای تشکیل و تکمیل پرونده بانکی به صندوق کارآفرینی امید برای بهره‌مندی از تسهیلات معرفی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: در صورتی که خودروساز به تعهد خود عمل نماید و پیش فاکتور را در زمان بندی مشخص مطابق با قرارداد منعقد شده با نماینده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صادر کند طرح نوسازی ناوگان مطابق با زمان بندی پیش بینی شده محقق خواهد شد.

وی یادآور شد: خودروی «سمند سورن پلاس» برای متقاضیان با قیمت حدود ۳۶۲ میلیون تومان عرضه می‌شود و با توجه به اینکه تحویل خودرو سه ماه پس از تکمیل پرداخت می باشد و نظر به اجرای طرح کلید به کلید، تحویل خودرو فرسوده در روز دریافت خودرو جایگزین انجام خواهد شد و مبلغ ارزش اسقاط توسط مراکز به تاکسیرانان پرداخت می‌شود.

 

مسابقه جایزه بزرگ طراحی بوستان آزادگان منطقه ۱۵ داوری شد

شهردار منطقه ۱۵ اعلام کرد: جلسه داوری مسابقه جایزه بزرگ معماری ویژه طراحی فضاهای گردشگری و رفاهی، قطب گردشگری بوستان آزادگان برگزار و نتایج طی ماه جاری بررسی و ارزیابی می شود.

محمد شیری با اشاره به مسابقه جایزه بزرگ معماری ویژه طراحی فضاهای گردشگری و رفاهی، قطب گردشگری بوستان آزادگان گفت: این رویداد با هدف ارتقای مشارکت مردمی در فرایند خلق فضاهای شهری، بهره گیری از مشارکت طراحان فضاهای گردشگری و تبدیل بوستان آزادگان به قطب گردشگری جنوب شرق تهران با همکاری سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تهران انجام شد.

وی با اشاره به وسعت ۳۰۰ هکتاری بوستان آزادگان و پتانسیل های بی نظیر این فضای فرا منطقه گفت: احیای این مجموعه یکی از مطالبات جدی شهروندان بود که از همان روز نخست اقدامات لازم برای تبدیل این مجموعه به یک قطب گردشگری شاخص در تهران و کشور آغاز شد.

شهردار منطقه ۱۵ به دریاچه ۹ هکتاری بوستان آزادگان اشاره کرد و افزود : این دریاچه از نظر وسعت پس از دریاچه خلیج فارس تهران در رتبه دوم قرار دارد که با طرح های خلاقانه ارائه شده بی شک این فضا را می توان با جذب سرمایه گذار احیا کرد.

وی با اشاره به استقبال افراد متخصص، دانشگاهی و معماران از این رویداد گفت: تیم داوری متشکل از صاحب نظران این حوزه هفت اثر راه یافته به مرحله نهایی را در ۹ شاخص شامل فضای پارک آبی، رستوران و محوطه دریاچه، آبنمای موزیکال، طراحی ورودی، فضای کوشک و عمارت هنر، طراحی فضا های شهری و خلاقیت خاص و شهربازی را داوری کردند.

در ادامه رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ضمن بیان نقطه نظرات و نیز قدردانی از برگزاری این رویداد افزود: این رویداد مهم که نخستین بار در این سطح برگزار شد، قطعا بستر همکاری هر چه بیشتر با افراد متخصص ودانشگاهیان را در حوزه ارتقای گردشگری شهر تهران فراهم خواهد کرد.

 

تدوین فهرست بهای کالا و خدمات صنعت مترو

دبیر کمیته فنی تدوین فهرست بهای کالا و خدمات شرکت مترو گفت: پس از اتمام فاز اول از مطالعات مشاور مربوطه، مراتب امر در نشست‌هایی با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و همچنین اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیته‌ای مرکب از نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و نیز کلیه سازمانها و شرکت‌های قطار شهری به همراه اعضای کمیته‌های تخصصی اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور در محل شرکت مترو تهران تشکیل و با برگزاری جلسات منظم، کلیه جوانب موضوع بررسی و نهایی شود.

آرش خدابخش تاکید کرد: یکی از مهمترین مزایای تشکیل کمیته مذکور، حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه در جلسات ادواری است که همین امر، زمان تصویب و تایید فهرست بها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد ضمن اینکه جامعیت فهرست بهای مذکور با حضور نمایندگان کلیه سازمانهای ذی‌مدخل و نمایندگان شرکت‌های قطار شهری کشور دو چندان شده و البته از نقطه نظرات نمایندگان پیمانکاران و مشاوران فعال این صنعت نیز بی بهره نخواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد با تدوین این فهرست بها، بخش زیادی از مشکلات مربوط به برآورد قیمت اقلام و نیز خدمات اجرای خطوط مترو مرتفع شده و در نهایت این مساله به نوبه خود موجب تسریع روند احداث خطوط مترو شود، این فهرست بها غیر از تجهیزات ویژه از قبیل برق، سیگنالینگ و … کلیه اقلام مورد نیاز برای ساخت خطوط، ایستگاهها و پایانه‌های مترویی را شامل خواهد شد.

 

نقاط حادثه خیز محور شریعتی در منطقه ۳ بررسی شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه سه، ایمن سازی نقاط حادثه خیز را در ایجاد امنیت شهروندان به ویژه دانش آموزان بسیار با اهمیت بر شمرد.

محمدجواد حاجی حسینی ابراز داشت: در بازدید میدانی با سرهنگ اسماعیل زاده رییس پلیس راهور منطقه در خصوص تصادفات منجر به فوت و جرح در محور خیابان شریعتی حد فاصل پل سیدخندان تا بزرگراه شهید همت بحث و گفتگو شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه سه اظهار داشت: در راستای افزایش ضریب ایمنی معابر، بصورت مستمر از معابر، بزرگراه ها و بطور کلی نقاط حادثه خیز بازدید و پس از شناسایی، طرح های اصلاحی جهت رفع آنها اجرایی می شود.

 

امکان صدور پروانه تخریب و نوسازی املاک محور دماوند

شهردار منطقه هشت گفت: با تغییر نحوه صدور پروانه املاک بخش عمده خیابان دماوند، صدور پروانه تخریب و نوسازی املاک به صورت مسکونی نیز این خیابان منطقه۸ تهران امکان پذیر شد.

فاطمه تنهایی با اعلام خبر فراهم آمدن امکان صدور پروانه بر اساس پهنه بندی جدید افزود: با توجه به اینکه در ادوار گذشته صدور پروانه ساخت و ساز در مسیر خیابان دماوند در قالب پهنه s۱۲۲(کار و فعالیت) یا تجاری-اداری بود و مالکان املاک واقع در این محور تمایل برای تخریب و نوسازی املاک خود نداشته و از نظر کسب و کار دچار مشکل بودند.

وی ادامه داد: با پیگیری معاونت معماری و شهرسازی منطقه و بر اساس ابلاغیه دبیرخانه کمیسیون ماده پنج با تغییر پهنه بخش عمده‌ای از محور دماوند به M۱۱۱، M۱۱۳ (مختلط، تجاری، اداری و مسکونی) موافقت شد و امکان صدور پروانه بر اساس پهنه‌بندی جدید میسر شد.

شهردار منطقه هشت به تشریح این ابلاغیه که به درخواست منطقه بوده است، پرداخت و افزود: جهت ترغیب مالکین محور دماوند به تخریب و نوسازی و صدور پروانه نوسازی، جهت تغییر پهنه کار و فعالیت به مختلط اداری-مسکونی، اداری- تجاری اقدام شد که انتظار می‌رود با این اقدام تقاضای صدور پروانه و نوسازی املاک این محور افزایش داشته باشد.

 

احداث ۲ پهلوگاه اضطراری در بزرگراه‌های شرق پایتخت

شهردار منطقه ۱۳ از پایان عملیات توسعه و احداث دو پهلوگاه اضطراری در بزرگراه های شهید یاسینی و شهید دوران با هدف ارتقای ایمنی ترافیکی، تسهیل و تسریع در امدادرسانی و خودروهای آسیب دیده خبر داد.

محمدهادی علی احمدی، گفت: عملیات عمرانی احداث پهلوگاه برای توقف اضطراری خودروها در محور جنوب به شمال بزرگراه شهید یاسینی در مسیر غرب به شرق این بزرگراه نیز که از یک ماه پیش آغاز شده بود، به اتمام رسید و به زودی عملیات خط کشی های ترافیکی نیز انجام می شود.

وی در خصوص توسعه پهلوگاه اضطراری در ابتدای بزرگراه شهید دوران در کنار ایستگاه مترو شهید کلاهدوز افزود : این عملیات در مسیر جنوب به شمال اجرایی شده و معارض های آن از جمله تیرهای برق رفع شده و هم اکنون آماده بهره برداری است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا