کارگاه آموزشی تبیین طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت فرهنگیان سراسر کشور در کرج برگزار شد
کارگاه آموزشی تبیین طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت فرهنگیان سراسر کشور در کرج برگزار شد
در این کارگاه که با موضوع جنگلکاری مشارکتی و از طرف دفتر آموزش و ترویج سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در مرکز آموزش جوانشیر استان البرز برگزار شد مبانی اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بیان شد و چگونگی همکاری دانش آموزان و فرهنگیان در این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش نوژان نیوز، کارگاه آموزشی تبیین طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت جهت آشنایی و مشارکت فرهنگیان کشور در اجرای این طرح ملی در مرکز آموزش منابع طبیعی دکتر جوانشیر کرج برگزار شد . در این کارگاه که نمایندگان فرهنگیان ۱۷ استان کشور حضور داشتند میهمانان با مبانی کاشت یک میلیارد درخت، مراحل ، اهداف و نحوه اجرای طرح آشنا شده و نقش فرهنگیان و دانش آموزان در اجرای این طرح بیان گردید .

فرهاد رضوی سلیم معاون مرکز بین المللی یونسکو (مدیریت جامع) در این کارگاه با اشاره به اینکه در تخصص حوزه منابع طبیعی از سطح جهان عقب نیستیم، گفت: ما در این حوزه نیاز به همکاری داریم زیرا یک عرصه بزرگ مثل منابع طبیعی را با یک سازمان و پرسنل آن نمی توان مدیریت کرد بلکه دست نیاز خود را به سوی تمام سازمان ها به خصوص آموزش و پرورش دراز می کنیم تا این طرح کاشت یک میلیارد نهال را اجرا کنیم.

وی از جمله اقدامات یونسکو را اولویت آموزش بانوان و جوانان دانست و افزود: در حال یک تفاهم با یونسکو هستیم تا برای کاشت یک میلیارد نهال را از طریق یونسکو نیز در سطح کشور همکاری داشته باشیم.

سید یوسف مرادی مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز با بیان پیشینه و جایگاه محیط زیست و منابع طبیعی در ایران و فرهنگ ایرانی به نقش بسیار مهم و خطیر آموزش ‌و پرورش در ایجاد و افزایش دغدغه‌مندی دانش‌آموزان نسبت به حفظ منابع طبیعی ومحیط‌ زیست اشاره کرد و تربیت نسل آتی را یکی از کلیدهای موفقیت در حفظ منابع طبیعی دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برنامه ریزی شده است تا از  ظرفیت فرهنگیان و دانش آموزان استفاده کافی شود پیشنهاد کرد این مهم در سه محور اجرایی شود. سید یوسف مرادی این سه محور مهم را مشارکت دادن انجمن اولیا و مربیان در اجرای این طرح ، گنجاندن مبانی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در آموزش های ضمن خدمت فرهنگیان و بوجود آوردن تشکلهای دانش آموزی همیار طبیعت معرفی کرد و گفت با آموزش دانش آموز، ولی دانش آموز و معلم، دغدغه دانش آموزان را برای آینده باید به مسیر درست هداست کرد .

در ادامه این کارگاه فرهنگیان کشور به ارائه نقطه نظرات و سوالات فنی خود در اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت پرداختند و جهت آشنایی بیشتر شرکت کنندگان در این کارگاه با مراحل تولید و کاشت نهال ، از نهالستان بزرگ کرج بازدید به عمل آمد .