زیر ساخت های اولیه شهری همچون سیستم فاضلاب شهری در شهرستان نظرآباد وجود ندارد
زیر ساخت های اولیه شهری همچون سیستم فاضلاب شهری در شهرستان نظرآباد وجود ندارد
نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها ضمن اشاره به عدم وجود زیرساخت های اولیه شهری در شهرستان نظرآباد عنوان کرد پروژه انتقال آب از تصفیه خانه تا مقصد به کندی پیش می رود.

به گزارش نوژان نیوز، علی گوزلی نماینده استان البرز در شورای عالی استانها و رییس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای عالی استان ها در نطق پیش از دستور در نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که با حضور محرابیان، وزیر نیرو برگزار شد ضمن تشکر از حضور محرابیان، وزیر نیرو در جمع اعضای شورای عالی استانها اظهار داشت با توجه به پیگیریهای به عمل آمده و جذب حق آبه ۲۵ میلیون مترمکعبی از سد طالقان وکلنگ زنی ساخت مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی، متاسفانه پروژه ساخت مخزن و انتقال آب از تصفیه خانه به آن که حدود ۸ کیلومتر است به کندی پیش می رود. البته این در حالی است که با وجود عدم تکمیل این پروژه ، خط انتقال آب از نظرآباد به شهرستان جنوبی در حال احداث است که این امر به نوبه خود کم آبی منطقه را چند برابر می کند.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها در ادامه افزود: از آنجا که فاضلاب شهری از زیر ساخت های اولیه زندگی شهری می باشد، متاسفانه در شهرستان نظرآباد با قدمت ۷هزار ساله قبل از مسیح هنوز هیچ اقدامی در خصوص شبکه فاضلاب شهری صورت نپذیرفته است که در این خصوص به مساعدت و نگاه ویژه از سوی وزارت نیرو نیازمند است.

گوزلی در پایان ضمن اشاره به تبصره ۲ ماده ۲ قانون درآمد پایدار شهری که می گوید چنانچه اجرای طرحهای توسعه شهری و روستایی مصوب مراجع ذیصالح مستلزم جابجایی تأسیسات از جمله برق، آب و گاز باشد، باید بدون دریافت وجه توسط دستگاههای اجرائی انجام پذیرد. شهرداریها و دهیاریها از پرداخت هزینه روشنایی معابر، میادین و بوستان ها معاف می باشند، خواستار همکاری سازمان های زیرمجموعه های وزارت نیرو در این خصوص با شهرداری ها شد.