جلب مشارکت‌های مردمی برای کمک به نیازمندان، رویکرد اصلی کمیته امداد است
جلب مشارکت‌های مردمی برای کمک به نیازمندان، رویکرد اصلی کمیته امداد است
قائم مقام کمیته امداد کشور گفت: رویکرد اصلی کمیته امداد بر اساس اساسنامه و فرمایش مقام معظم رهبری حمایت از مردم و جلب مشارکت آنها در راستای کمک به نیازمندان است.

به گزارش نوژان نیوز، مصطفی خاکسار قهرودی در آیین نکوداشت فعالان عرصه خیر و احسان، روز تشکل‌ها را بهانه‌ای برای تقدیر از زحمات موسسات خیریه عنوان و اظهار کرد: آنچه این دستگاه حمایتی را از سایر دستگاه‌ها متمایز می کند، نگاه آن به مردم به عنوان یک اصل، اساس و شاخص مهم در تحقق اهداف این نهاد مردمی است.

وی تصریح کرد: تمامی آنچه با عنوان بازنگری در دستورالعمل‌ها، ساختارها، چابک‌سازی و نحوه استفاده از نیروی انسانی در این نهاد مطرح شده بر مبنای توجه به مردم و مردمی‌تر شدن این نهاد است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه هر زمانی وظایف به دست مردم بوده، به درستی انجام شده است، خاطر نشان کرد: حضور و نقش‌آفرینی مردم در تمام عرصه ها نمایانگر آن است که قوت نظام با اتکا بر مردم و برخورداری از حمایت مردمی نشات می گیرد.

خاکسار قهرودی با بیان اینکه اگر امروز ما در فکر و اندیشه تحقق عدالت اجتماعی هستیم و آن را به عنوان ستون برپایی نظام می‌دانیم، تاکید کرد: باید این امر در تعامل ما نیز مشهود باشد و این فعالیت‌های خیرخواهانه باید در راستای تحقق کامل اهداف نظام جمهوری اسلامی انجام شود.

وی افزود: این شبکه قوی باید در یک تعامل پیوسته در تقویت نظام اسلامی بکوشد و حرکت خیرخواهانه علاوه بر تامین هزینه‌های نیازمندان، موجب رشد و تعالی انسان شود و در قالب یک شبکه محکم تار و پود نظام را تقویت کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه بی‌تردید همه این امور در قالب یکسری اقدامات شبکه‌ای محقق خواهد شد، بر لزوم همکاری سایر حوزه‌ها در تعیین شاخص‌های تخصصی در این مراکز و پرهیز از موازی‌کاری‌ها تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود مراکز نیکوکاری، تداخلی در شناسایی و ارائه خدمات به محرومین به وجود نمی آید و شرایط گذر از مشارکت مردمی به سمت مشارکت اجتماعی فراهم می شود.
خاکسار قهرودی افزود: تک تک حرکت‌های خیرخواهانه و اجتماعی از انجام فعالیت‌های خیرخواهانه روحیه بخش است و نشان می‌دهد که مردم به مسئولیت اجتماعی خود واقف هستند و همه باید تلاش کنند که در جامعه کارها به نحو احسن انجام شود.

 

خیرین قهرمانان ملی کشور هستند/۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور فعال است

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد کشور نیز در این مراسم، گفت: خیرین و فعالان عرصه کار خیر قهرمانان ملی کشور هستند.

حمزه‌علی کوهساری با اشاره به روز تشکل‌های مردمی، گفت: برای همه ما مایه افتخار است که در این مسیر قرار داریم و قطعا همانگونه که در تعالیم اسلامی هم به آن اشاره شده، هیچ خدمتی بالاتر از کمک به خلق خدا نبوده و چقدر خوب است که در مسیر خدمت‌رسانی به نیازمندان قرار داریم.

وی خیرین و فعالان عرصه کار خیر را قهرمانان ملی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به تحریم‌های اعمال شده و شرایط سخت، امروز ما افتخار می‌کنیم که در این برنامه هستیم و موج خدمت‌رسانی در کشور جاری و ساری شده و در شهر و روستا خیر و احسان انجام می‌شود.

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه اساس اقتصاد بر پایه خیر و احسان شکل گرفته است، افزود: ۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور فعال است و این تعاون و همدلی جای شکر دارد.
وی تاکید کرد: مراکز نیکوکاری باید عدالت در توزیع خدمات را رعایت کنند تا همه افراد نیازمند بتوانند به شکل مساوی و مؤثر از خدمات مراکز بهره مند شوند.

این مسئول واگذاری بخشی از فعالیت‌های کمک‌رسانی به مردم را از سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرد و گفت: ایجاد مرکز نیکوکاری در محله‌های کم برخوردار برای تسریع خدمت‌رسانی به محرومان و با حضور داوطلبان و خیران با هدف جذب منابع خیران صورت می‌گیرد.

 

۳۵ هزار خدمت به نیازمندان زنجانی در سال گذشته ارائه شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از ارائه ۳۵ هزار خدمت به نیازمندان در سال گذشته با مشارکت موسسات خیریه و گروه های جهادی خبر داد.

روح‌اله صالحی نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز روز تشکل‌هاست و به پاس ایثار این افراد این برنامه در حال برگزاری است، اظهار کرد: گروه‌های جهادی و فعالین در این برنامه مشارکت دارند که امیدواریم برنامه خوبی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رویکردهای کمیته امداد نگاه به موسسات خیریه و گروه‌های جهادی است، افزود: در این راستا سال گذشته اقدامات متعددی از قبیل انعقاد ۵۲ تفاهم نامه و ارایه ۳۵ هزار خدمت انجام شد که همراهی سپاه و موسسات خیریه در این اقدامات موثر بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از کمک ۵۰ میلیون تومانی انجمن کلیوی خبر داد و تصریح کرد: استان زنجان پایتخت شور و شعور حسینی، دیار غواصان دریادل و بهشت خیرین است و ما این مهم را در عمل دیده ایم.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا