منتظر مدال‌های خوشرنگی از کاراته در هاگژو هستیم
منتظر مدال‌های خوشرنگی از کاراته در هاگژو هستیم
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: منتظر هستیم تا مدال‌های خوشرنگی از کاراته در بازی‌های آسیایی بگیریم.

به گزارش نوژان نیوز، سیدمناف هاشمی در جریان بازدید از اردوی تیم ملی کاراته اظهار داشت: بابت انعکاس اخبار از اصحاب رسانه تشکر می کنم و روز خبرنگار و شهدای رسانه را گرامی می داریم. شرایط خوب است و کمتر از یکسال است که تیم جدید در کمیته ملی المپیک و وزارت و جوانان مستقر شده و در حوزه پشتیبانی، مالی، رسیدگی، کمک، تجهیزات، امکانات تمام انرژی‌مان را گذاشتیم. این بازدید ها در شرایطی که به اعزام نزدیک هستیم به ویژه رشته‌هایی که به آنها امیدوار هستیم، کمک می کند. مخصوصا کاراته که امید زیادی به مدال آوری آن داریم. آنچه که می توانم بگویم این است که مدال های خوشرنگی از کاراته خواهیم داشت.

وی افزود: رییس فدراسیون کاراته تلاشش را می‌کند و تعامل خوبی دارد. محدودیت هایی در بخش سالن و خوابگاه مطرح شده که بخشی از آن رفع شده و بخشی از آن باید زیرساختی رفع شود. جایی مثل کاراته نمی شود سالن و خوابگاه ثابت نداشته باشد. در این سال تنها فضا برای یک رشته مهیا است. کنار ورزشکاران برای موفقیت‌ها هستیم تا در هانگژو این موفقیت‌ها را کنار ورزشکاران جشن بگیریم و خوشحالی و شادابی را به جامعه منتقل کنیم.

وی در مورد خوابگاه تیم کاراته گفت: هتل آکادمی در اختیار ما است و کمترین نارضایتی وجود دارد. نفرات المپیکی و ورزشکارانی که در بازی‌های آسیایی حضور خواهند داشت، در دو هتل دیگر مستقر هستند اما تکلیف مدیریت آنجا مشخص نیست. خوابگاه نصرت کنار آکادمی است و امیدوارم تحویل ما شود و امیدوارم بتوانیم زیرساختی هزینه کنیم و در حد یک هتل کنار آکادمی در اختیار داشته باشیم. خوابگاه آزادی هم از نظر امکانات خوب است اما خودمان راضی نیستیم و مدیریت آن در اختیار شرکت توسعه است و اگر در اختیار ما قرار بگیرد می بتوانیم زیرساختی ترمیم کنیم. اگر هم اینگونه نشود، به فدراسیون ها بدهند تا خودشان کار کنند. در هر صورت ما آمادگی داریم.

وی در مورد پاداش قهرمانان گفت: بعید می‌دانم ۱۰ میلیون به ورزشکاران نرسیده باشد چرا که رییس کمیته ملی المپیک آن پول را به عنوان عیدی غدیر به ورزشکاران داد. اگر فدراسیونی این پول را به ورزشکاران نداد جای تاسف دارد. من این خبر را در آزادی شنیدم که یک فدراسیون تیراندازی و تیرکمان پرداخت نشده که ذیحساب آن اشتباه کرده و حساب مسدود بوده است. بعد از آن به رییس مرکز نظارت دستور دادیم که پیگیری کند. اگر فدراسیون عیدی ورزشکار را نداده باشد جای تاسف دارد و ما پیگیری می کنیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در مورد انتخابات فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: اشتباهاتی به انتخابات این فدراسیون وارد بوده و ما هم قبول کردیم. در زمان سجادی کارشناسی شد و جلسه گذاشتیم. خواستیم به صورت تعاملی این موضوع را حل کنیم اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. اگر هم ورزشکاری از این رشته بخواهد در مسابقات آسیایی شرکت کند، باید به تایید فدراسیونی برسد که رییس بازی‌های آسیایی قبولش دارد. یعنی اینچه درگاهی. ما انتظار داریم حق ورزشکار تضییع نشود و او این تایید را کند. شاید مجبور شویم انتخابات را تکرار کنیم. در این رابطه نامه ای را به فدراسیون جهانی نوشتیم و پیشنهادات دادیم و آنها در حال بررسی هستند. اگر جواب دادند آن را ملاک عمل قرار خواهیم داد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا