بهره گیری از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی منجر به ارتقای مجموعه می‌شود
بهره گیری از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی منجر به ارتقای مجموعه می‌شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: تشکل‌های دانش آموزی قدرت آفرینی مضاعف دارند و بهره گیری از ظرفیت این تشکل‌ها منجر به ارتقای مجموعه می‌شود.

به گزارش نوژان نیوز، رضا مراد صحرایی در نشست با تشکل‌های دانش آموزی آذربایجان غربی افزود: تمرکز بر آموزش مطالب جدید در کنار کتاب درسی از مواردیست که لازم است در آموزش به آن دقت شود.

وی اظهار کرد: یادگیری غیر رسمی که در کلاس درس اتفاق نمی‌افتد دارای ارزش و جایگاه مطلوبی در آموزش است.

صحرایی گفت: تفاوت مدارس کنونی در میزان توجه هر یک به فعالیت‌های غیر رسمی است و مسوول فعالیت‌های غیر رسمی در مدارس گروه‌ها، تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌ها و نهادهای اجتماعی هستند که کار بسیار مهمی بر عهده دارند.

وی با اشاره به فرصت های یادگیری غیر ساختارمند ادامه داد: این فرصت‌ها یک لایه بالاتر از سایر فرصت‌ها هستند و این زمانی است که گروهی از دانش آموز خود طی سلسله مراتبی مسوول یک جریان یا یک کانون می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: نظام‌های اجتماعی را افرادی که در سر این گروه‌ها می‌ایستند اداره می‌کنند و اغلب مسوولان این تشکل‌ها در این نظام‌ها عضو بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تشکل‌ها قدرت آفرینی مضاعف دارند بهره گیری از ظرفیت تشکل‌ها منجر به ارتقای مجموعه می‌شود.

وی با بیان اینکه مدرسه مهمترین نهاد اجتماعی کشور است که آینده کشور در آن رقم می‌خورد، افزود: مابقی نهادهای اجتماعی کمک مدرسه هستند و مدرسه به کمک آنها می‌تواند این آینده سازی را بهتر و روان تر انجام دهد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا