توجه به مسایل معیشتی کارگران در اولویت شرکتها باشد
توجه به مسایل معیشتی کارگران در اولویت شرکتها باشد
مدیر کل تعاون کار اجتماعی استان البرز صبح امروز از ۴ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان نظرآباد بازدید و با کارگران و مدیران مجموعه تولیدی و صنعتی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش نوژان نیوز، در این دیدار ضمن گفتگو با کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی مسائلی چون بیمه‌های کارگری، پرداخت‌ها و موضوعات پاداش افزایش تولید، مسائل صنفی کارگران و همچنین مشکلات مربوط به واحدهای کارگری و کارفرمایی را مورد بررسی قرار دادند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در این بازدید افزود: نیروی انسانی مهم‌ترین شاخصه در فرایند تولید در مجموعه کارگاه محسوب می‌شود و توجه به مسائل معیشتی درمانی و پزشکی آنان و همچنین سایر خدمات مثل بیمه‌های تکمیلی و درمانی در ارتقا جایگاه شغلی کارگران عزیز حائز اهمیت است و مجموعه‌های تولیدی باید در این بخش سرمایه‌گذاری کنند تا شاهد بهره‌وری در تولید باشیم.

وی خاطرنشان کرد: البته ما در استان البرز به دلیل رونق و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در تناسب با جمعیتی شاهد کمبود نیروی انسانی کار هستیم که با میانگین ۸ درصدی نرخ بیکاری از سویی و عدم تمایل فعالیت نیروهای کار در مجموعه تولیدی به ویژه در شرکت‌ها دو چالش مهمی است که تناسب تحلیل‌های کار را به هم زده است که فقط با مدیریت درست کارفرمایان محترم و توجه به معیشت کارگران می‌توان به این چالش‌ها پاسخ داد.

دارایی گفت: در این بازدیدهایی که از ۴ مجموعه تولیدی صورت گرفت، شاهد فعالیت کارگران عزیز که به طور میانگین هر مجموعه بیش از ۳۰۰ نیروی کار بودیم و در گفتگوهایی که با بسیاری از کارگران عزیز بصورت خصوصی انجام دادم، الحمدالله پرداخت‌ها هم به لحاظ سقف پرداخت ها و هم به لحاظ زمانی مطلوب تر از میانگین قانون کار بوده و از این بابت از مدیران این ۴ واحد تولید و صنعتی نهایت تقدیر و تشکر را دارم.