کاهش فعالیت بدنی درحال تبدیل شدن به یک بحران جدی است
کاهش فعالیت بدنی درحال تبدیل شدن به یک بحران جدی است
مدیرکل دفتر توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: امروزه کاهش فعالیت‌های بدنی و کم‌تحرکی در جامعه به سمتی می‌رود که کم‌کم تبدیل به یک بحران جدی می‌شود. ورزش می‌تواند به‌عنوان یک عامل پیشگیرانه در جهت جلوگیری از آسیب‌های جسمی و روحی در جامعه نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش نوژان نیوز، علی خلیلی با اشاره به برگزاری سومین کارگاه آموزشی توانمندسازی روسای دبیر خانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: این نشست به همت معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی و با حضور مطلق مدیرکل سلامت و رئیس دبیرخانه سلامت وزارت‌خانه‌ها برگزار شد و درخصوص برنامه‌های حوزه سلامت که باید در وزارت‌خانه‌ها پیگیری و اجرایی شود گفت‌ئگو و همفکری به عمل آمد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: با توجه به این‌که امروزه کاهش فعالیت‌های بدنی و کم‌تحرکی در جامعه به سمتی می‌رود که کم‌کم تبدیل به یک بحران جدی می‌شود، لذا این مقوله مورد بحث و بررسی کمیته سلامت قرار گرفت.

وی با بیان این‌که ورزش می‌تواند به‌عنوان یک عامل پیشگیرانه در جهت جلوگیری از آسیب‌های جسمی و روحی در جامعه نقش داشته باشد، خاطرنشان کرد: طبیعی است که در به ثمر رساندن این طرح به‌غیر از وزارت ورزش و جوانان باید دیگر دستگاه‌ها از جمله وزارت بهداشت پای کار بیایند و به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

خلیلی با تاکید بر این‌که در زمینه سلامت، پرداختن به امر پیشگیری همیشه کم هزینه‌تر و البته سودمندتر از درمان بوده است، اظهار داشت: در همین راستا نیازمند توجه بیشتر وزارت‌خانه‌ها و به‌خصوص وزارت بهداشت برای هرچه بهتر اجرایی شدن این طرح هستیم.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش وجوانان تصریح کرد: در این نشست تاکید شد که دبیران کمیته سلامت وزارت‌خانه‌ها با تشویق کارکنان به فعالیت‌های بدنی، توجه بیشتری به حوزه سلامت کارکنان دستگاه‌های خود داشته باشند تا بتوانند با برنامه‌ریزی‌های لازم در حوزه سلامت کارکنان نقش خود را در این زمینه به‌خوبی ایفا کنند، چرا که این اتفاق می‌تواند بهترین و کم هزینه‌ترین راه برای تامین سلامت نیروهای انسانی وزارت‌خانه‌ها باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا