اراده رئیس جمهور و دولت توجه جدی به تعاونی‌ها است
اراده رئیس جمهور و دولت توجه جدی به تعاونی‌ها است
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها راه نجات کشور را توجه به بخش تعاون دانست و گفت: اراده رئیس جمهور و دولت توجه جدی به تعاونی‌ها است.

به گزارش نوژان نیوز، مهدی مسکنی در نشست تخصصی و تعاملی با فعالان اقتصادی حوزه تعاون و همچنین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در ساری با بیان اینکه اولویت و سیاست‌ها باید به سمت تعاونی‌های عضو محور حرکت کند، افزود: تعاون یعنی مشارکت و این مهم تنها با ایفای نقش مردم محقق می‌شود.

وی با شاره به اینکه پایه و اساس اصلی توسعه کسب‌ و کارهای دانش‌بنیان، تعاون است و بخش مردمی اتاق تعاون باید فعال‌تر شود، اظهار داشت: آموزش فرهنگ تعاون از سنین کودکی، حلقه مفقوده توسعه‌ بخش تعاون است و امیدواریم با همکاری و عامل بیشتر بتوانیم گامی اساسی در جهت تقویت روحیه همکاری و کار جمعی برداریم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شمار تعاونی‌های فعال در کشور را ۱٠۱ هزار تعاونی ذکرکرد و گفت: رویکرد دولت سیزدهم در مردمی‌سازی اقتصاد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته، بازخوانی و بررسی اسناد بالادستی بخش تعاون؛ به‌ویژه در حوزه سند توسعه تعاون است که این مهم اکنن در دستور کار قرار گرفت.

مسکنی، با بیان اینکه اقتصاد تعاون، کارآمدترین الگوی حل مشکل اشتغال پایدار در کشور است، خاطرنشان کرد: در دولت مردمی سیزدهم، مردم محور اصلی اشتغال‌آفرینی هستند و برای تحقق این مهم از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد، مساجد، هیات‌های مذهبی و گروه‌های جهادی استفاده خواهد شد.

وی توسعه بخش تعاون در سطح استان‌ها، کاهش تصدی‌گری دولت، مردمی‌کردن اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار با الگوی تعاون را از رویکردهای اصلی معاونت امور تعاون عنوان کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا