تمرکز زدایی لازمه حکمرانی خوب است
تمرکز زدایی لازمه حکمرانی خوب است
معاون، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح گفت: حکمرانی خوب در گرو مشارکت عمومی و اجتماعی آحاد جامعه شکل می‌گیرد و تمرکز زدایی لازمه آن است.

به گزارش نوژان نیوز، سردار محمد مهدی‌نژاد در همایش حکمرانی چالش‌ها و الزامات حکمرانی خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: حکمرانی استانی باید در چارچوب حکمرانی ملی ولی با نگاه به شرایط و اقتضائات استان عمل کند.

وی بیان کرد: توجیه و همراه‌سازی مردمی با اصول حکمرانی باید در استان‌ها پررنگتر و جدی‌تر دنبال شود تا شرایط برای توسعه کشور فراهم شود.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح افزود: حکمرانان استانی باید واقعیات موجود و فرصت‌های پیشرو را در داخل و بیرون استان با جزییات بیشتر شناسایی کند تا سیاست‌ها و اقدامات آنها عملی‌تر و موثر باشد.

وی ادامه داد: جمع گرایی و پرهیز از منافع فردی ضرورت حکومت عادلانه است و باید حکمرانان به این سمت پیش بروند و تمامی کارها را به صورت جمعی در نظر بگیرند.

سردار مهدی‌نژاد خاطرنشان کرد: خلق فرصت و منابع جدید با همکاری و مشارکت مردمی از وظایف حیاتی حکمرانان استانی است.

وی تصریح کرد: نظارت و کنترل میدانی و نزدیک برای حصول اطمینان از تحقق اهداف و برنامه های مدیریتی یک ضرورت است و مدیران باید در گفتمان حکمرانی خوب، امید آفرینی و تحرک بخشی را ترویج دهند تا ظرفیت‌های شناخته شده و ناشناخته اثربخش و تاثیر گذار باشد.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: مسوولان اندیشکده‌های حکمرانی باید با حضور میدانی در جامعه و مشورت‌های عمقی با استفاده از نظرات نخبگان و دانشگاهیان مسائل را منطبق بر واقعیت‌ها بررسی کنند.

در پایان این همایش از هفت کتاب با محتوای حکمرانی متعالی رونمایی شد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا