رویداد «الف تا» نمایش قدرتمندی ملت ایران در نظام تعلیم و تربیت است
رویداد «الف تا» نمایش قدرتمندی ملت ایران در نظام تعلیم و تربیت است
وزیر آموزش و پرورش برگزاری رویداد «الف تا» را نمایش قدرتمندی ملت ایران در نظام تعلیم و تربیت و نمادی از اراده و توان معلمان برای ایجاد تحول در نظام آموزشی عنوان کرد.
به گزارش نوژان نیوز، رضامراد صحرایی در آیین گشایش رویداد بین‌المللی و نمایشگاه «الف‌تا» اظهارداشت: امروز ایران اسلامی در اوج قدرت و عزت قرار دارد و نمایشگاه الف‌تا بیانگر این قدرت در نظام تعلیم و تربیت است.
وی تأکید کرد: برگزاری رویداد بین‌المللی و نمایشگاه «الف تا» شروع نمایش قدرتمندی ملت ایران در نظام تعلیم و تربیت و تحول در نظام آموزشی است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: کنش‌گری فعال برای نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت دیگر هدف ماست.
وی با بیان اینکه کشور ما علاوه بر همه ماموریت ها و مشکلات راه جدیدی در دنیا باز کرده است، ادامه‌داد: گروهی هستند که مانند پشه فقط روی نقاط ضعف ها می نشینند؛ البته که نقاط ضعف باید برطرف شوند.
صحرایی اظهار داشت: چرا بجای نقاط قوت نظام آموزشی ما که مبتنی بر راه الهی است فقط ضعف ها را بیان می کنند؟
صحرایی اظهار داشت: تمام تعلیم و تربیت و همه اجزای آن با هم تحول آفرینی خواهند کرد و آینده ایران به آموزش و پرورش کنونی ما گره خورده است.
وی خاطرنشان کرد: ایران قوی با آموزش و پرورش قوی و آموزش و پرورش قوی با معلم محقق می شود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: نمایشگاهی در این سطح یکی از خروجی های مدرسه قوی است و و معلم هم روح تحول در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.
صحرایی عنوان کرد: نهضت تربیت معلم مدتی نادیده گرفته شد اما باید هم عقب‌ماندگی را باید جبران کنیم و هم معلمان را آماده تحول کنیم ضمن اینکه باید نهضت توانمندسازی خانواده ها را نیز آغاز کنیم.
وی ادامه‌داد: آموزش های موثر و تولید علم، نافع است که تجلی آن در هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای مشهود است و هدف این است که صرفا به آموزش محض بسنده نکنیم و دانش آموزان، مهارت هایی یاد بگیرند و دنبال کسب و کار بروند که البته در این زمینه دانشگاه هم نقش موثری دارد.
صحرایی گفت: نهضت روایت نگاری در مدارس هم از برنامه های وزارتخانه است و باید سبک و روایت زندگی بزرگانی همچون شهیدان سلیمانی و فخری زاده که از مدارس پاگرفتند، را ترویج کنیم.
وی  افزود: امروز اتفاقاتی در مدارس می افتد که نیازمند روایت مدیر است، اما این اتفاق نمی افتد.
به گفته وزیر آموزش و پرورش، هر مدرسه باید رسانه داشته باشد و روایت هایشان را به دیگران عرضه کنند و شبکه و گفتمان سازی مدارس هم از میان این همایش و رویداد «الف‌تا» ایجاد می شود.
وی با تاکید بر گفتمان سازی تحول، اظهار داشت: در این راستا باید هنرمندان و رسانه ها را به مدارس دعوت کنیم زیرا برای تولید آثار تحول آفرین، جایی بهتر از مدارس وجود ندارد.
رویداد بین المللی «الف تا» (الفبای تحول آموزش و پرورش) که از امروز در محل مصلای تهران آغاز شده است تا ۲۱ تیرماه ادامه دارد و با سه هدف «الگو سازی و قله سازی از قهرمان‌های هویتی تربیتی کشور و قدردانی از آنها»، «به اشتراک گذاشتن تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای» و «امیدآفرینی در نظام آموزشی» از امروز در محل مصلای تهران آغاز به کار کرده است. در واقع این رویداد در سطح ملی و بین المللی ذیل سه هدف یاد شده تا چهارشنبه ۲۱ تیر برپا است و شامل چندین بخش می‌شود.
یک بخش از این رویداد به مدارس دولتی عادی و آثار ارسالی از سوی این مدارس در مقطع ابتدایی و متوسطه نظری در حوزه «ایده‌ها و تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای» در حوزه تعلیم و تربیت معطوف می‌شود که در این بخش نهایتا سه مدرسه به عنوان مدارس شایسته انتخاب می‌شوند.
منبع: خبرگزاری ایرنا