به گزارش نوژان نیوز؛ آقای محسن جوهری گفت: گستردهترین شبکه گاز در کشور وجود دارد و شرکتهای تولیدی در زمینه تامین تجهیزات، مخزنسازها زیرساختهای مناسبی برای توسعه این صنعت در اختیار دارند. او اضافه کرد: سهم سی ان جی در سبد سوخت کشور رو به کاهش است به طوریکه سال گذشته سهم سی ان جی […]
آقای محسن جوهری گفت: گستردهترین شبکه گاز در کشور وجود دارد و شرکتهای تولیدی در زمینه تامین تجهیزات، مخزنسازها زیرساختهای مناسبی برای توسعه این صنعت در اختیار دارند.
او اضافه کرد: سهم سی ان جی در سبد سوخت کشور رو به کاهش است به طوریکه سال گذشته سهم سی ان جی در سبد سوخت ۱۷ درصد بود، اما امسال این عدد ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
رئیس هیئت مدیره انجمن CNG با بیان اینکه به طور میانگین ۵۰ درصد ظرفیت سی ان جی و حتی در برخی از شهرها ۷۰ درصد این ظرفیت خالی است، گفت: کل مصرف سی ان جی در سبد انرژی کشور سه درصد بوده که این رقم بسیار ناچیز است.
جوهری با اشاره به مقایسه توسعه سی ان جی در ایران و روسیه گفت: ۱۵ هزار جایگاه سی ان جی در روسیه وجود دارد، در حالیکه این عدد در ایران تنها ۲۵۰۰ جایگاه که ۵۰ درصد آن نیز بلااستفاده مانده است.
رئیس هیئت مدیره انجمن CNG مهمترین مشکل در این حوزه را موضوع قیمت گذاریها دانست و افزود: متاسفانه طی سالهای اخیر برنامه دولتها برای تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانهسوز به نتیجه نرسیده است و این در حالی است که اگر سی ان جی را نداشتیم، روزانه حدود ۱۷ میلیون دلار ارز باید از کشور خارج میشد.
او گفت: به عبارتی با نبود سی ان جی سالانه شش میلیارد دلار را از دست میدهیم و این موضوع بیانگر اهمیت نقش سی ان جی در کشور است. اگر مصرف را به ۴۰ میلیون مترمکعب برسانیم، ۱۰ میلیارد دلار ارزآوری برای کشور خواهد داشت.
جوهری کل خودروهای دوگانه سوز که توسط خودروسازان داخلی در سال ۱۴۰۰ تولید شده است، ۱۲ هزار و ۳۹۶ دستگاه است که این عدد نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد کاهش داشته است.