رشد مشارکت سهامداران در افزایش سرمایه با امکان استفاده الکترونیکی از حق‌تقدم‌ها
رشد مشارکت سهامداران در افزایش سرمایه با امکان استفاده الکترونیکی از حق‌تقدم‌ها

به گزارش نوژان نیوز؛ در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ آقای حسنلو گفت: اقدامی که صورت گرفته برای خدمت استفاده از حق تقدم‌ها از محل مطالبات و آورده نقدی است. قبلا دو خدمت مهم دیگر را هم یعنی برگزاری آنلاین مجامع و پرداخت سود برای ناشران ارائه کرده بودیم تا آن‌ها […]


به گزارش نوژان نیوز؛

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آقای حسنلو گفت: اقدامی که صورت گرفته برای خدمت استفاده از حق تقدم‌ها از محل مطالبات و آورده نقدی است. قبلا دو خدمت مهم دیگر را هم یعنی برگزاری آنلاین مجامع و پرداخت سود برای ناشران ارائه کرده بودیم تا آن‌ها بتوانند خدمات را به سهامداران خود ارائه دهند این بخش جدید خدمات ناشران به سهامداران را تکمیل می‌کند که دارای مزیت‌های بسیاری است.

این مقام مسئول گفت: در خصوص امکان استفاده از حق تقدم‌ها به صورت الکترونیک  باید این گونه اشاره کرد که سهامداران قبلا وقتی حق تقدم برای آن‌ها ارائه می‌شد در گام اول در مرحله اطلاع رسانی مشکلاتی وجود داشت که باید ناشران از طریق ارسال نامه پست به سهامداران اطلاع می‌دادند که چه مقدار حق تقدم به سهامدار تعلق گرفته است و چه میزان مطالبات وجود دارد و نیاز به چقدر آورده نقدی دارد در این بخش هزینه پستی زیادی هم برای ناشران و هم سهامداران در پی داشت. سهامدار سپس باید حضوری به بانک می‌رفت پس از واریزی‌ها و دریافت فیش‌های لازم این مدارک ارسال می‌شد یا اگر واریزی نبود رضایت نامه پست می‌شد مجدد ناشران این داده‌ها را بررسی و وارد سیستم می‌کردند که اینجا نیز بحث خطای انسانی هم وجود داشت.

او در ادامه گفت: حالا تمام این روال تبدیل شده به یک فرآیند بسیار ساده در حد یک خرید اینترنتی تنها پیش نیاز هم که جهت استفاده از این خدمت وجود دارد سجامی بودن سهامداران است که طبق بررسی‌ها حدود ۹۵ تا ۹۷ درصد سهامداران حقیقی ناشران سجامی شده اند پس این هم موضوع چالشی نیست. سهامدار می‌تواند وارد سامانه درگاه جامع ذی نفعان (ddn) شود موارد را کامل مشاهده و اقدامات لازم را انجام دهد. اقدامی که ضریب نفوذ بسیار بالاتری نسبت به روش سنتی خواهد داشت و می تواند میزان مشارکت سهامداران را در افزایش سرمایه‌ها افزایش دهد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگری که آیا سهامداران در سامانه محدودیت تراکنش دارند؟ گفت: متاسفانه محدودیت ۵۰ میلیونی بر روی درگاه‌های پرداخت وجود دارد با بانک مرکزی مذاکرات طولانی بیش از یک سال داریم تا این محدودیت رفع شود و مانند کارگزاران حداقل سقف ۵۰۰ میلیونی برای ما در نظر گرفته شود. قول‌های مساعد زیادی داده شده، ولی هنوز عملیاتی نشده است. اما خوب سهامداران می‌توانند در چند نوبت پرداخت داشته باشند درگاه نیز شناسه پرداخت برای اطمینان ارائه می‌دهد.

او گفت: در نهایت یک نماد از این خدمات استفاده کرده و یک نماد دیگر نیز برای آن این خدمات فعال شده است.



منبع خبر