اگر VAR بود قهرمان می‌شدیم
اگر VAR بود قهرمان می‌شدیم

به گزارش نوژان نیوز، ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور تبریز، اظهار داشت: استقلال با تیمی بازی دارد که پس از آمدن خمس پیشرفت خوبی در لیگ برتر داشته است. آنها از بازیکنان با کیفیتی بهره می‌برند و رقیب آسانی برای ما نیستند. وی افزود: ناراحتم که در […]

به گزارش نوژان نیوز، ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور تبریز، اظهار داشت: استقلال با تیمی بازی دارد که پس از آمدن خمس پیشرفت خوبی در لیگ برتر داشته است. آنها از بازیکنان با کیفیتی بهره می‌برند و رقیب آسانی برای ما نیستند.

وی افزود: ناراحتم که در بازی با تراکتور نمی‌توانیم برای هدف خود (قهرمانی) بجنگیم. اینکه برای قهرمانی باز نمی‌کنیم ناراحت کننده است اما می‌خواهیم بهترین نمایش را به اجرا بگذاریم. به دنبال این هستم لیگ را با سه امتیاز و خاطره‌ای خوش به پایان برسانیم.

وی تاکید کرد: استقلال استحقاق قهرمانی را داشت. اینکه تیمی باید قهرمان شود اما به حق خود نرسد، سخت و نارحت کننده است. اگر واقعیت فوتبال در زمین اجرا می‌شد استقلال سه هفته زودتر قهرمان می‌شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: در بازی رفت مقابل تراکتور قدرت همیشگی خود را نداشتیم و شکست خوردیم. در دیدار برابر آنها در جام‌حذفی تیمی خوب و قدرتمندی بودیم که به برتری رسید. درپی برنده شدن در بازی فردا هستیم.

ساپینتو تصریح کرد: در این فصل و در نشست‌های مطبوعاتی حرف زدم. در هر بازی که امتیازی از استقلال گرفته شد ابراز ناراحتی کردم. بازی‌هایی داشتیم که باید برای استقلال پنالتی می‌گرفتند اما این کار را انجام ندادند. خیلی از چیزها باید در این فصل اتفاق می‌افتاد. حتم دارم اگر امسال VAR بود قهرمان می‌شدیم. این را می‌توانم بپذیرم که برخی از صحنه‌ها سریع اتفاق می‌افتد و حتی پس از یکی دو بار دیدن نمی‌توانیم تصمیم بگیریم. اشتباهات را می‌پذیرم، اما نه فقط علیه یک تیم خاص، اگر اینجا بمانم می‌خواهم برای فصل بعد سیستم VAR را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: دوست دارم فصل بعد در استقلال بمانم، می‌خواهم بمانم اما مالک باشگاه نیستم. عاشق استقلال، هواداران و مردم ایران هستم ولی یک چیزهایی باید بهبود پیدا کند. مثل سیستم VAR تا واقعیت‌ها بیشتر نمایش داده شود. اگر تا الان قراردادم تمدید نشده به خاطر من نبوده است. حجت کریمی این قدرت را دارد که تصمیم بگیرد و با مدیر برنامه‌هایم صحبت کند. شرایط همان است و فکر کنم هفت ماهی است که پولی نگرفته‌ام. پاداش دریافت کرده‌ام، ولی بحثم حقوقم است. من ماه به ماه باید حقوق باید می‌گرفتم و فکر کنم دو هفته دیگر می‌شود هشت ماه که پولی نگرفته‌ام.

این مربی در خصوص علاقه هواداران استقلال برای تمدید قرادادش، بیان کرد: افتخار می‌کنم هواداران دوست دارند بمانم. همانطور که گفتم دوست دارم اینجا بمانم و به کارم ادامه دهم، اما دوست دارم همه چیز بهتر شود تا فصل بهتری برای آینده داشته باشیم. از روزی که آمدم و از هفته سوم چهارم هر هفته برخی‌ها این شایعات را گفتند که مربی جدید می‌آید. از ماه اول با این فشار زندگی می‌کردم و هیچ وقت ثبات ذهنی نداشتم که ارزیابی منصفانه باشد نسبت به کار من. با این وجود ما سوپرجام را گرفتیم که باشگاه قبلاً این قهرمانی را نداشت. در ۷۵ سال گذشته باشگاه استقلال دو بار پشت سر هم قهرمان لیگ برتر نشده، اما با وجود تمام مشکلات تا آخرین لحظه نیز برای قهرمانی لیگ جنگیدیم. ما بد کار نکردیم و اکنون نیز در نیمه نهایی جام حذفی هستیم.

سرمربی پرتغالی استقلال بیان کرد: برخی مواقع شاید با برخی بازیکنان ما برخورد خوبی نداشتید، مثل سیدحسین حسینی که دروازه‌بان درجه یک من است. عارف غلامی هم همینطور، او دفاع وسط خوبی است. سایر بازیکنان نیز همین شرایط را دارند. برخی نظریات را می‌شنوم که منصفانه نیست. آنها هفت ماه است که دریافتی نداشته‌اند و شما رسانه‌ها نیز باید درک کنید بازیکن با این شرایط نمی‌تواند در هر بازی عملکرد فوق‌العاده داشته باشد. بازیکنانم از خیلی لحاظ خسته شده بودند و این یک واقعیت است. در بازی قبلی و برای دیدار فردا سعی کردم به برخی بازیکنان استراحت بدهم، چون می‌خواهم تیمم برابر نساجی مازندران سرحال باشد.

وی در خصوص اینکه چرا تیمش را در نیم فصل تقویت نکرد؟ پاسخ داد: خوشبختانه فصل گذشته از نظر شرایط مالی، باشگاه استراتژی خوب و مشخص داشت و همه آرامش داشتند. شاید برخی مواقع سر وقت پول نمی‌گرفتند، اما بالاخره پول‌شان را دریافت می‌کردند. یادتان نرود استادیوم پاس قوامین، آرارات و … را از دست دادیم، چون پول‌شان را نداده بودیم. خیلی سخت است که سه مدیرعامل در یک فصل داشته باشید. اگر بازیکنی می‌گرفتیم دیگر در چشم بازیکنان نمی‌توانستم نگاه کنم، بازیکنانی که سه چهار ماه حقوق نگرفته بودند. بنابراین منصفانه نبود. قرار بود پول خرید بازیکن جدید را به بازیکنان خودمان بدهیم، ولی این اتفاق رخ نداد.

ساپینتو گفت: با اشتباهات داوری و مسائلی که اتفاق افتاد، استقلال باید با رتبه نهم فصل را به پایان می‌رساند. فکر کنم دقیقاً متوجه می‌شوید که منظورم چیست. در اطراف ما اتفاقاتی افتاد و نمی‌توانید تصور کنید من، تیمم و کادر فنی چه چیزهایی را در ماه‌های گذشته گذراندیم.

دیدار تیم‌های استقلال و تراکتور در حالی از ساعت ۱۸ فردا پنجشنبه در هفته پایانی لیگ برتر برگزار می‌شود که جایگاه سومی استقلال و چهارمی تراکتور با وجود رقم خوردن هر نتیجه‌ای، تغییر نخواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا