شاهد به ثمر رسیدن مسیر مقاومت هستیم
شاهد به ثمر رسیدن مسیر مقاومت هستیم

به گزارش نوژان نیوز، محمدمهدی اسماعیلی در جشن مقاومت و رونمایی از فراخوان دور دوم جایزه جهانی ادبیات فلسطین که با حضور مهمانان داخلی و خارجی و فعالان حوزه مقاومت در غرفه کوشک نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد، افزود: اتفاقاتی که چند روز قبل رخ داد و رژیم صهیونیستی محکوم به شکست و […]

به گزارش نوژان نیوز، محمدمهدی اسماعیلی در جشن مقاومت و رونمایی از فراخوان دور دوم جایزه جهانی ادبیات فلسطین که با حضور مهمانان داخلی و خارجی و فعالان حوزه مقاومت در غرفه کوشک نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد، افزود: اتفاقاتی که چند روز قبل رخ داد و رژیم صهیونیستی محکوم به شکست و خواهان آتش بس شد، یک پیروزی بزرگ برای مقاومت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین از اهداف اصلی نهضت امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: در چهار دهه کم نبودند طعنه زنانی که ما را شماتت می کردند و طرفداران مقاومت روزهای سخت و غریبانه حتی در بین گروه های اسلامی داشتند، برخی اسلحه را کنار گذاشتند و زیتون در دست گرفتند و سمت رژیم اسراییل رفتند اما نیروهای مقاومت قهرمانه در کران باختری جواب آنان را دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جایزه جهانی فلسطین نیز گفت: سال گذشته اختتامیه دوره اول جایزه جهانی ادبیات فلسطین در لبنان برگزار شد و به کتاب های خوبی دست پیدا کردند.

اسماعیلی افزود: خدا را شاکریم که دوره اول جایزه جهانی فلسطین به خوبی اجرا شد؛ در وهله اول که کار به اهداف ترسیمی رسید؛ مشکل به نظر می رسید، اما با اخلاص نیروهای جهادی این کار به بهترین صورت در لبنان و حوزه جهان عرب با مشارکت بخش های مختلف اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه روز گذشته(یکشنبه) میثم نیلی توضیحاتی در خصوص برگزاری دوره اول جایزه فلسطین به مقام معظم رهبری ارائه داد که مورد رضایت ایشان قرار گرفت، ابراز امیدواری کرد: رونمایی از روند مرحله دوم این جایزه در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) منشا خیر و برکت باشد و بتوانیم این کار را جلو ببریم.

 

ایران باید در توسعه ادبیات مقاومت نقش داشته باشد

رئیس شورای سیاست گذاری جایزه جهانی فلسطین نیز در این مراسم گفت: حدود پنج سال قبل نشستی بین اتحادیه های کشورهای علاقه مند در حوزه مقاومت شکل گرفت و نشست ها منجر به در نظر گرفتن جایزه ادبی فلسطین شد.

میثم نیلی افزود: انجمن ها در کشور ما اقداماتی برای برگزاری جایزه جهانی فلسطین انجام داده بودند اما تجربه آن را در سطح بین الملی نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: ایران نقش مادری برای مقاومت دارد و این نقش را باید در توسعه ادبیات مقاومت هم داشته باشد.

نیلی گفت: امروز در آستانه آغاز دومین جایزه جهانی فلسطین و پیروزی فلسطین هستیم. ایام موسوم به نکبت روبه پایان است؛ دور هم جمع شدیم تا از مظلومیت فلسطین حرف بزنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری جایزه جهانی فلسطین با بیان اینکه نمایندگان گروه های جهادی در این نشست حضور دارند، ابراز امیدواری کرد: این جلسه مقدمه ای برای تشکیل کتاب ها در حوزه فلسطین و ترجمه آن به زبان های دیگر شود.

نیلی افزود: روز گذشته نمایشگاه به قدوم آقا مزین شد، ایشان انگیزه های ما را برای توسعه این حرکت افزایش دادند تا در سالهای آینده شاهد کتاب هایی در زمینه فلسطین باشیم.

 

شعر و تئاتر به محورهای فراخوان جایزه فلسطین اضافه شد

نائب رئیس شورای سیاستگذاری جایزه فلسطین نیز از طریق ارتباط تصویری در این مراسم گفت: با کمال افتخار شروع دوره دوم جایزه جهانی فلسطین را اعلام می کنم.

طراد حماده افزود: در این دوره بخش شعر و ادبیات تئاتر به محوره های قبلی اضافه شده است و امیدواریم امسال نیز این فراخوان با استقبال خًوب نویسندگان و هنرمندان برگزارشود.

 

تاثیر نبرد پنج روزه تا سقوط اسرائیل ادامه دارد

همچنین دبیر کل حمایت از انتفاضه فلسطین در این مراسم گفت: تبریک به امام عدالت خواهان، نبرد پنج روزه ای که انجام شد، بسیار حساس و مهم بود و تاثیر آن تا سقوط اسراییل نقش مهمی دارد.

سید مجتبی ابطحی افزود: علی رغم شادت ۶ نفر از مجاهدان اسلامی، هر روز قدرت نیروهای مقاومت بیشتر شد و آخرین لحظه ۵۰ موشک در اسراییل شلیک و دست اسرائیل بسته شد، آنها نتوانستند هیج کجا را بزند اگر این تاکتیک انجام نمی شد افراد دیگری به شهادت می رسیدند.

وی گفت: همایشی در بیروت با نام سفرای بازگشت برگزار می شود. انشاالله مقاومت در اوج قدرت ایفای نقش می کند.

 

با مقاومت مردم، اسراییل سقوط می کند

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران نیز تصریح کرد: در سالروز نکبت هستیم، نکبت به عنوان آواره کردن مردم فلسطین نیست بلکه آواره کردن پنج هزار ساله تمدن و مردم این سرزمین است، با مقاومت مردم این رژیم سقوط می کند.

ابوشریف افزود: در پنج روز جنگ، اسراییل تلاش کرد جنگ به اتمام برسد.

 

دفاع از فلسطین پاسداری از هویت اسلامی است

همچنین رئیس سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: ذکر و یاد فلسطین باید بماند. فلسطین صرفا یک سرزمین نیست دفاع از این کشور دفاع از هویت اسلامی است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می داند برای ترویج این جایزه تبلیغ کند. انشاالله روزی مراسم این جایزه را در سرزمین فلسطین برگزار کنیم و برگزیدگان در این سرزمین جایزه خود را دریافت کنند.

یاسر احمدوند افزود: دوره جدید جایزه بزرگ فلسطین اتفاق مبارکی است. از نزدیک شاهد فعالیت دبیرخانه و اعضای شورای سیاستگذاری بودم، امیدوارم تاثیر این جایزه در جریان مقاومت مشاهده شود.

دکتر زارعیان رئیس اتحادیه ناشران اسلامی جایزه جهانی فلسطین نیز گفت: برای اتحاد نویسندگان و هنرمندان به یک سازوکار نیاز داریم. اقداماتی انجام شده اما عنایت ویژه ای انجام نگرفت، طرحی داریم و اگر نویسندگان و محققان را در کنار جبهه مقاومت قرار دهیم بسیاری از مشکلات رفع می شود.

اختتامیه جایزه جهانی فلسطین سال آینده میلادی برگزار می شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا