روزی برای بازگشت به معنویت و ایجاد اتحاد و همدلی
روزی برای بازگشت به معنویت و ایجاد اتحاد و همدلی

به گزارش نوژآن نیوز، عیدسعید فطر به پایان ماه مبارک رمضان، ماهی که مسلمانان در آن روزه می‌گیرند، می‌رسد. هر ساله، مسلمانان آماده پذیرایی از دوستان و خانواده و نیز کمک به نیازمندان و فقرا در روزهای عید هستند. در روز عید، مردم به مسجد محلی می‌روند تا نماز عید را با یکدیگر به انجام […]

به گزارش نوژآن نیوز، عیدسعید فطر به پایان ماه مبارک رمضان، ماهی که مسلمانان در آن روزه می‌گیرند، می‌رسد. هر ساله، مسلمانان آماده پذیرایی از دوستان و خانواده و نیز کمک به نیازمندان و فقرا در روزهای عید هستند.

در روز عید، مردم به مسجد محلی می‌روند تا نماز عید را با یکدیگر به انجام برسانند. برخی از خانواده ها برای جشن و شادی به مناطق دیگر سفر می‌کنند و در روز عید، با دوستان و خانواده‌شان سپری می‌کنند.

از مراسم های سنتی این عید؛ لباس‌های جدید، غذای خوشمزه، شادی و شعور در خور شادی، هم نشینی خانواده و دوستان، جزء ویژگی‌های این عید است. به همین دلیل، وقتی به گذشته باز می‌گردیم، این عید به کمک‌های مالی و عیدی که از مردم برای کودکان و بزرگسالان در این روزها دریافت می‌شود، می‌رسیم.

می‌توان گفت که عید سعید فطر، نماد خوبی از اشتیاق مردم برای شادی و شعور خداوند است. این عید خوبی جمعی برای همه آنهاست که خدا را دوست می‌دارند و خواهان شادی روزهای باقیمانده هستند.

نویسنده: آزاده نجاتی