قطار شهری و پروژه های عمرانی کرج روی ریل تکمیل قرار گرفته است
قطار شهری و پروژه های عمرانی کرج روی ریل تکمیل قرار گرفته است

به گزارش نوژان نیوز، علی قاسمپور در نشست با خبرنگاران افزود: بخشی از این پروژه عظیم با پیگیری شبانه روزی شورای ششم و شهرداری کرج در اواخر سال گذشته راه اندازی شد. وی بیان کرد: راه اندازی بخش پژوهش ها در شورای ششم کرج نیز موجب شد تا فعالیت های مختلف عمرانی ، فرهنگی و […]

به گزارش نوژان نیوز، علی قاسمپور در نشست با خبرنگاران افزود: بخشی از این پروژه عظیم با پیگیری شبانه روزی شورای ششم و شهرداری کرج در اواخر سال گذشته راه اندازی شد.

وی بیان کرد: راه اندازی بخش پژوهش ها در شورای ششم کرج نیز موجب شد تا فعالیت های مختلف عمرانی ، فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری کرج ، پژوهش محور شود.

قاسمپور یادآور شد: سال گذشته پروژه ها و فعالیت های مختلفی در کلانشهر کرج به بار نشست که حرکت خوبی برای امسال و سال های آینده این شهر به شمار می رود.

عملیات احداث خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه سال ۱۳۸۵ آغاز شد که به دلیل مشکلات مالی و موانع دیگر این پروژه بزرگ نتوانست طبق چشم انداز پنج ساله به بهره برداری برسد.

تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده و قطعه نخست آن به طول ۶.۵ کیلومتر اسفند ماه سال گذشته با حضور وزیر کشور به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

قاسمپور درخصوص شایعات تخلف برخی اعضای شورای شهر کرج در فضای مجازی گفت: جایگاه دستگاه های نظارتی و قضایی مشخص است و اگر کسی مستنداتی دارد باید به مراجع ذیصلاح گزارش کند نه اینکه در فضای مجازی دست به شایعه پراکنی بزند.

وی افزود: اگر تخلف فردی در دستگاه قضایی محرز شد خودش باید پاسخگوی تخلفاتش باشد .

رییس شورای اسلامی شهر کرج افزود: شاید با دلیل یا بی دلیل برخی ها دوست نداشته باشند که امثال ما روی صندلی های شورای شهر باشیم اما امروز ما هستیم و از روز اول شورای ششم کرج نگاه بر این بود که چگونه شورا را نا کارآمد و بد جلوه بدهیم؛ هیچ وقت روی نکات مثبت نگاه ها نبود بلکه روی نکات منفی کار شد.

قاسمپور در خصوص مشکلات ورودی های شهر کرج گفت: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان البرز مکاتبه ای برای سپردن ساماندهی این ورودی ها به شهرداری انجام شد.

وی بیان کرد: عبور آزاد راه تهران – کرج – قزوین از وسط کلانشهر کرج مشکلات فراوانی به همراه داشته که می بایست ورودی ها و خروجی های شهر در محدوده این اتوبان زیبا سازی شود.

 

ناکارآمدی طرح تفصیلی چالش کرج است

عمار ایزد یار نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج یکی از علل ساخت وسازهای غیر مجاز این کلانشهر را ناشی ناکارآمدی طرح تفصیلی آن دانست و بیان کرد: امروز ساخت و سازغیر مجاز مهمترین چالش کلانشهر کرج است .

وی گفت : ساخت و ساز غیر مجاز در برخی نقاط کرج مانند رجایی شهر نزدیک به صفر است اما مناطقی مانند حیدرآباد ، حصارک و حصار بالاترین میزان ساخت وساز غیر مجاز را دارند که باید به درستی علت یابی شود.

 

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای ساماندهی ورودی های کرج

علیرضا رحیمی عضو شورای شهر کرج در این نشست در خصوص ساماندهی ورودی های کلانشهر کرج بیان کرد: امسال ۲۰ میلیارد تومان برای زیباسازی این محدوده ها اخصاص یافته است.

وی اظهار کرد: قرار است طرح ساماندهی و زیبا سازی آزاد راه تهران – کرج – قزوین از محدوده جهان نما در شرق کرج تا حصارک در غرب این کلانشهرطی سال جاری ساماندهی شود.

 

تعیین تکلیف ۷۰ واحد مسکونی حاشیه یک گودبرداری

فاطمه منعمی عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به آسیب ناشی از گودبرداری به ۷۰ واحد مسکونی در منطقه حصارک کرج طی چند سال اخیر گفت : مقرر شد فروشگاه رفاه به عنوان مالک گودبرداری اقدامات لازم به عمل آورد.

وی ادامه داد: قرار است خانه های مذکور توسط فروشگاه رفاه تحویل گرفته شود و در ازای آن ها در کنار پروژه محل گودبرداری ، خانه های سند دار به مالکان آنها تحویل دهد.

 

کلنگ زنی ۳۰ بوستان در کرج

سیدمرتضی اعتصامی عضو دیگری شورای شهر کرج بیان کرد: ۳۰ بوستان محله از ابتدای فعالیت شورای ششم تاکنون در کرج کلنگ زنی شده که تعدادی از آنها بهره برداری شده است .

وی بیان کرد: در حوزه ساخت و ساز غیر مجاز ۲ برنامه مهم شامل آسیب شناسی پلیس ساختمان و راه های پیشگیری و کنترل مناسب ساخت وسازها را دنبال می کنیم.

 

شایسته گزینی در مدیرت شهری کرج

محمد اسدیان عضو شورا و رییس مرکزپژوهش های کلانشهر کرج در این نشست گفت: شایسته گزینی محور برنامه ریزی مدیریت شهری کرج قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته بی توجهی به این موضوع پاشنه آشیل شهرداری کرج بوده است.

 

نبود درآمد پایدار دغدغه کرج

مریم قهرمانی رییس کمیسیون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهر کرج ، نبود درآمدپایدار شهری را از مهمترین مشکلات این کلانشهر برشمرد.

وی ادامه داد: موضوع درآمد های پایدار برای شهری مانند کرج دغدغه اول ما است و تا امروز مغفول مانده است .