تولیدِ امنیتی که هرگز دیده نمی شود!
تولیدِ امنیتی که هرگز دیده نمی شود!

به گزارش نوژان نیوز، لذا بنظر می رسد که در این مقطع حساس، افزون بر لزوم اجماع و هوشمندی لایه های مختلف جامعه در برابر انواع جریانهای نفوذ و نفاق و نیز دشمنی شناسی های رنگارنگ! اولویت کشور در کشاکش بحران سازیها و تهاجمات ترکیبی و تازه به تازهٔ دشمنان خارجی و تکرار قصور و […]

به گزارش نوژان نیوز، لذا بنظر می رسد که در این مقطع حساس، افزون بر لزوم اجماع و هوشمندی لایه های مختلف جامعه در برابر انواع جریانهای نفوذ و نفاق و نیز دشمنی شناسی های رنگارنگ! اولویت کشور در کشاکش بحران سازیها و تهاجمات ترکیبی و تازه به تازهٔ دشمنان خارجی و تکرار قصور و تقصیرات توأم با ناکارآمدی و سیاست زدگیهای مطلق برخی مدیران ناترازی که از حل مشکلات سریالی شانه خالی می کنند، بیش از هر زمان دیگری، جانبداری همه جانبه از فساد ستیزان سلحشور و بستر سازان “توسعهٔ امنیت” کشور است. همانانی که بزعم کثرت دشمنی ها و فتنه انگیزیها از یکطرف و قِلّت عِدّه و عُدّه از طرفی دیگر؛ اما بخاطر صدق و اخلاص ذاتی، برکات حرکاتشان در عرصه های جهاد، “رِی” می کند و بی مدد مجاهدات خاموششان، امکان رفع و دفع موانع از حوزه های حیاتی کشور ، امری محال خواهد بود.

از این رو، واجبست که برای پاسداشت این همه مجاهدهٔ خاموش، همهٔ ارکان و افراد مؤثر و علقه مند به ملت و میهن و مذهب، در هر حرفه و جایگاهی که قرار دارند، تلاشهای خود را بگونه ای طراحی و معطوف نمایند که طی آن، قطار پیشرفت همه جانبهٔ کشور، برغم خیل نفوذها، شرارتها، شیطنتهای داخلی و خارجی و توطئه های گوناگون، با حداقلی ترین حواشی و تکانه های ممکن، به سیر سویمند خویش ادامه داده و با سکانداری پرچمدار پیر قافله، به ایستگاه توسعه و تعالی رهنمون گردد. در این میان اما، آنچه کمتر به چشم آمده و اثرات فراگیرش در مسیر توسعه، آنگونه که بایسته بوده، کمتر دیده شده، مجموع مجاهدات خاموش و اقدامات حیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) است که باید اذعان کرد، خروجی کارکردهای کاملاً پراگماتیک و عمل محورشان در قلمرو حفظ، اشاعه و باز تولید سرمایهٔ اصیلی بنام آرامش و امنیت همه جانبهٔ جامعه، تا به امروز توانسته، بزعم سنگ اندازیهای مدام معاندان، مهمترین رکن پیشرفت و توسعهٔ پایدار کشور محسوب شود. به طوری که هیچ “تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی” در کشور اتفاق نمی افتد مگر آنکه، محصول نهایی آن، تابع وابسته ای از دستاوردها و کنش و واکنشهای هوشمندانه و بموقع این نهاد نظارتی- حفاظتی بوده باشد.

????????بر این اساس، باید در جامهٔ جهاد تبیین، تصریح کرد که ثبات و امنیت پایدار کشورمان که چندیست دشمنان ملک و ملت، تزلزل و نابودی آن را از هر سو نشانه رفته اند، پایش و پیرایش و پالایش مدام گلوگاههای فساد، بستن خلل و فرج نفوذ و نفاق، گشودن گرههای بازدارندهٔ بدخواهان و براندازان نظام، روشن نگاهداشتن موتور محرکهٔ اقتصاد، شتابدهی به سانتریفیوژهای بازتولید آرامش و امنیت ملی و مهمتر از همه، پایش پیوسته در پهنهٔ پشتیبانیها و مانع زدایی ها از مسیر توسعه؛ از اساسی ترین اقدامات نامحسوس این مجاهدان است که در صف “بنیان مرصوص” و با ولایت پذیری و بصیرت و بیداری شبانه روزی و بالاتر از همه، پوشیدن خلعت متبرک شهادت بدست آمده است. در روزگاری که صفی از سلبریتیها، با نمایش مبالغه آمیز ناچیزترین اقدامات خویش، ساحت رسانه ها را قرق کرده و در وارونگی هوای مجازی، “رذایل” را رنگ می کنند و بجای “فضایل” جا می زنند! تقدیر این طایفه، طوری رقم زده شده است که علیرغم حائزیت مطلق شایستگی تقدیر و تکریمها، در مظلومیتی مضاعف؛ نه تنها اهالی جامعه، بلکه حتی خانواده و اطرافیانشان نیز، از آن همه قهرمانی و ایثار، کوچکترین اطلاعی نمی یابند و با اینکه جان خود را سپر بلای سعادتمندی و سلامت زیستی ما می کنند، اما هیچ رسانه ای از آنها اسطورهٔ ملی و سلبریتی افسانه ای نمی سازد.

مخلص کلام اینکه بفرمایش امام عارفان، این مجاهدان فی سبیل الله، مصادیق مسلم ” فِی الْأَرْضِ مَجْهُولُونَ وَ فِی السَّمَاءِ مَعْرُوفُونَ” هستند و اگر سایهٔ سبز این جان برکفان نستوه بر سر مملکت نبود، چه خطرات و اختلالات و فجایعی در مسیر امنیت و توسعهٔ این خطه که پیش نمی آمد. لذا به توصیهٔ امام راحل، واجبست که بدانیم: “همهٔ ما نسبت به مسئلهٔ امنیت، مسئول هستیم و باید یکی از این سربازان گمنام باشیم و با آنها همکاری کنیم.”

 

نویسنده: مرتضی دهقان آزاد