بانک‌های کردستان تسهیلات اشتغالزایی را تا پایان سال پرداخت کنند
بانک‌های کردستان تسهیلات اشتغالزایی را تا پایان سال پرداخت کنند

به گزارش نوژان نیوز، حامد قادرزاده در جلسه کارگروه اشتغال و توسعه استان کردستان اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به حوزه اشتغال باید به موقع و در راستای حرکت فعالیت‌ها در جهت زنجیره کامل اقتصادی باشد. وی نگرش به حوزه اشتغال را فرابخشی دانست و افزود: تنها با نگرش یک بعدی و یک بخشی نمی‌توان مسئله […]

به گزارش نوژان نیوز، حامد قادرزاده در جلسه کارگروه اشتغال و توسعه استان کردستان اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به حوزه اشتغال باید به موقع و در راستای حرکت فعالیت‌ها در جهت زنجیره کامل اقتصادی باشد.

وی نگرش به حوزه اشتغال را فرابخشی دانست و افزود: تنها با نگرش یک بعدی و یک بخشی نمی‌توان مسئله اشتغال استان را حل کرد، ضمن اینکه اگر دستگاهی در حوزه اشتغال اولویت بیشتری دارد باید تسهیلات بیشتری به آن بخش تخصیص یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه حاکم بودن تغییرات فصلی در استان تغییرات شغلی را به همراه دارد، ادامه داد: متناسب با سرمایه‌گذاری در استان و تعامل دستگاه‌های اجرایی پایداری اشتغال محقق می‌شود.

قادرزاده اضافه کرد: ایجاد اشتغال در بخش خدمات به معنای کاهش اشتغال و کاهش درآمد در بخش کشاورزی نیست، بلکه به معنای بهره‌گیری بخش کشاورزی از ابزار تکنولوژی است.

وی به تقویت مهارت‌افزایی در راستای حل مشکل بیکاری اشاره کرد و گفت: تسهیلات لازم به حوزه مهارت افزایی و فنی حرفه‌ای اختصاص یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بر اولویت‌بندی و شناسایی مشکلات حوزه اشتغال و پرداخت تسهیلات مناسب به این حوزه تاکید کرد و افزود: حل مشکل اشتغال پایدار در استان دراز مدت محقق می‌شود.

ثبت بیش از ۴۲ هزار فرصت شغلی در سامانه اشتغال کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم تعهد اشتغال استان در سال جاری را ۳۳ هزار و ۵۱۳ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۴۲ هزار و پنج مورد در سامانه اشتغال استان ثبت شده است.

فرزاد پیشکاری ادامه داد: تعهد اشتغال استان در سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۳۲ شغل بود که ۱۵ هزار و ۲۰۷ مورد در سامانه اشتغال ثبت شد.

وی یادآور شد: سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه اشتغال استان پرداخت شد اما در سال جاری تاکنون ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان پرداخت شده است.

پیشکاری از تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در راستای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی تقدیر و میزان پرداختی بانک رفاه را ۲۶ میلیارد تومان، بانک توسعه تعاون سه میلیارد تومان، بانک کشاورزی ۱۴ میلیارد تومان و پست بانک را هشت میلیارد تومان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۹۱ طرح در قالب تبصره (۱۶) ثبت‌نام کرده‌اند، یادآور شد: تاکنون ۲ هزار و ۷۴۵ طرح در سامانه تبصره(۱۶) در حوزه خویش‌فرمایی و ۸۴۶ طرح کارفرمایی در قالب تبصره(۱۶) ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: سه هزار و ۵۹۱ طرح با اعتباری نزدیک ۹۷۴ میلیارد و ۲۲۳ میلیون تومان در قالب تبصره (۱۶) ثبت‌ شده است.

پیشکاری سهم تسهیلات اشتغالزایی شهرستان سنندج را ۲۲ میلیارد و ۱۹۲ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۴ میلیارد و ۳۳۴ میلیون تومان معادل ۶۵ درصد تسهیلات در سنندج پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تعهد شغلی شهرستان بیجار چهار میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان است، اضافه کرد: از این میزان تعهد شغلی تاکنون سه میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: همچنین میزان پرداختی تسهیلات اشتغال در دیواندره را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، در دهگلان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و سروآباد را یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان عنوان کرد.

پیشکاری یادآور شد: شهرستان سقز نیز ۹ میلیارد و ۳۶۳ میلیون تومان و شهرستان قروه پنج میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری کردستان نیز با اشاره به اینکه بانک مرکزی هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان اعتبارات اشتغالزایی قرض‌الحسنه به استان کردستان ابلاغ کرده است افزود: ۱۸ بانک عامل موظفند تسهیلات اشتغالزایی را به متقاضیان پرداخت کنند.

سیدکمال حسینی یادآور شد: بانک‌های عامل موظف هستند تا پایان سال جاری تسهیلات تبصره (۱۶) را پرداخت کنند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا