میزان افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در گروی تخصیص اعتبار
میزان افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در گروی تخصیص اعتبار

به گزارش نوژان نیوز، علیرضا آنجلاسی اظهارداشت: آنچه اکنون برای مستمری‌ مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده و در مجلس شورای اسلامی مطرح است، ۴۵ هزار میلیارد تومان است و با این رقم، ۲۰ درصد افزایش مستمری را در سال آینده داریم. اگر بنا باشد برنامه افزایش ۴۰ درصدی […]

به گزارش نوژان نیوز، علیرضا آنجلاسی اظهارداشت: آنچه اکنون برای مستمری‌ مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده و در مجلس شورای اسلامی مطرح است، ۴۵ هزار میلیارد تومان است و با این رقم، ۲۰ درصد افزایش مستمری را در سال آینده داریم. اگر بنا باشد برنامه افزایش ۴۰ درصدی مستمری محقق شود حتما باید این عدد به ۵۵ همت (هزار میلیارد تومان) افزایش یابد.

وی ادامه داد: تا این لحظه اتفاقی نیفتاده است و ملاک، همان ۲۰ درصد است اما احتمال دارد با رایزنی‌هایی که انجام می‌شود، بعدا این عدد به ۴۰ درصد و ۴۵ همت به ۵۵ همت افزایش یابد. تا این لحظه، فقط به طور شفاهی در کمیسیون تلفیق مطرح شده است.

کمک هزینه پوشینه مددجویان بهزیستی فعلا واریز نشده است

آنجلاسی درباره حق پرستاری نیز گفت: حق پرستاری فقط بهمن واریز نشده است. با افزایش ۵۰ درصدی، مبلغ یک میلیون حق پرستاری به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت و این رقم از دی واریز می‌شود و حق پرستاری تا بهمن بدون تاخیر واریز شده و بهمن نیز به محض تخصیص اعتبار از سازمان برنامه و بودجه این اتفاق خواهد افتاد. به ما تخصیص نداده‌اند وگرنه مانند ماه‌های گذشته بدون تاخیر واریز می‌کردیم.

وی درباره مبلغ کمک هزینه پوشینه و سوند نیز یادآور شد: این مبلغ ۳۰۰ هزار تومان است که در دی و بهمن پرداخت نشده است. آنهم به دلیل عدم تخصیص اعتبار از سازمان برنامه و بودجه بوده است. این مبلغ به محض تخصیص اعتبار از سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود.

حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی چند روز پیش در تشریح پیشنهادها و مصوبات اعضای کمیسیون در لایحه بودجه، گفته بود که اعضای کمسیون در جلسات خود به منظور بررسی لایحه بودجه پیشنهاد کردند که مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) افزایش یابد. پیشنهاد اعضای کمسیون اجتماعی افزایش ۴۰ درصدی مستمری این اقشار بود که به تصویب اکثریت اعضا رسید.

همچنین سازمان بهزیستی کشور به ۷۲ هزار و ۷۰۰ نفر افراد دارای معلولیت شدید و بسیار شدید، حق پرستاری پرداخت می‌کند و ۹۴۵ هزار خانوار نیز کمک هزینه معیشت (مستمری) دریافت می‌کنند.

براین اساس، مستمری خانوار یک نفره ۵۴۶ هزار تومان، مستمری خانوار ۲ نفره ۷۸۰ هزار تومان و مستمری خانوار سه نفره یک میلیون و ۹۲ هزار تومان است همچنین مستمری خانوار چهار نفره یک میلیون و ۴۰۴ هزار تومان و مستمری خانوار پنج نفره و بیشتر یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا