بیش از ۹ هزار تماس مردمی در روز با سامانه ۱۴۲۰ تامین‌اجتماعی
بیش از ۹ هزار تماس مردمی در روز با سامانه ۱۴۲۰ تامین‌اجتماعی

به گزارش نوژان نیوز، «محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی» افزود: با شیوع کرونا در کشور استفاده از سامانه مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی (که از سال ۱۳۹۵ در سازمان شروع به فعالیت کرده بود) افزایش و فعالیت این مجموعه گسترش یافت. وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز روزانه (به طور متوسط) بیش از ۹هزار تماس […]

به گزارش نوژان نیوز، «محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی» افزود: با شیوع کرونا در کشور استفاده از سامانه مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی (که از سال ۱۳۹۵ در سازمان شروع به فعالیت کرده بود) افزایش و فعالیت این مجموعه گسترش یافت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز روزانه (به طور متوسط) بیش از ۹هزار تماس مردمی با این سامانه در سراسر کشور به ثبت می‌رسد که بعضا در نیمه دوم ماه به ۱۱ تا ۱۲هزار تماس در روز نیز رسیده است.

وی افزود: پاسخگویی تلفنی سال گذشته نیز در ماه‌های مشابه عدد ۱۴۰ هزار مورد (در ماه) را ثبت کرده است؛ در سال جاری نیز به ویژه در چهار ماهه اخیر، این رقم از ۲۸۰ هزار مورد در ماه عبور کرده و می‌توان گفت، نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰درصدی را تجربه کرده است.

این مسئول ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با افزایش عملکرد این مجموعه در پایان سال ۱۴۰۱ این رقم به ۲میلیون و ۶۰۰ هزار مورد برسد که در کنار پیام‌های صوتی در خصوص استحقاق درمان و… ۳میلیون مورد نیز برآورد خواهد شد.

 

توسعه سامانه ۱۴۲۰؛ تسریع در فرایند پاسخگویی ذینفعان و افزایش اعتماد اجتماعی

عظیم‌زاده اردبیلی گفت: بی‌شک با توسعه و گسترش این سامانه، می‌توان تردد درون شهری را کاهش داده و سرمایه اجتماعی را افزایش داد. فرآیند پاسخگویی برای جامعه هدف تامین اجتماعی را تسریع کرد و سبب تقویت اعتماد اجتماعی در کشور شد.

به گفته وی با توسعه این طرح همچنین مکاتبات غیرضروری ستاد و شعب سازمانی کاهش یافته و این مساله موجب ارائه پاسخ بهنگام و ارسال در سطح سازمان می‌شود و بیمه‌شده با ثبت یک درخواست به هدف موردنظر دست خواهد یافت.

مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین‌اجتماعی اعلام کرد: این کد چهار رقمی برای تمام اقشار جامعه قابل دسترسی و در سراسر کشور فعال شده است.

سامانه ۱۴۲۰، مرکز ارتباطات مردمی تامین اجتماعی است که به منظور ثبت سوالات، شکایات، پیشنهادات و انتقادات مردمی راه‌انداری شده است. این سامانه بصورت ۲۴ ساعته در کلیه ایام سال پاسخگوی مخاطبان در حوزه‌های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا