وزارت بهداشت به‌دنبال ارتقای خدمات درمانی در شرق گلستان است
وزارت بهداشت به‌دنبال ارتقای خدمات درمانی در شرق گلستان است

به گزارش نوژان نیوز، محمدمهدی زرگران در مراسم آغاز بکار بخش جراحی قلب باز گنبدکاووس به‌ عنوان بیمارستان مرکزی شرق گلستان افزود: برای راه‌اندازی این بخش به‌عنوان یکی از مطالبات مردم منطقه، پیگیری‌های زیادی انجام شد و حمایت‌ خوبی از سوی خیرین سلامت بویژه محمد شهرکی صورت گرفت که امروز این تلاش‌ها به ثمر رسید […]

به گزارش نوژان نیوز، محمدمهدی زرگران در مراسم آغاز بکار بخش جراحی قلب باز گنبدکاووس به‌ عنوان بیمارستان مرکزی شرق گلستان افزود: برای راه‌اندازی این بخش به‌عنوان یکی از مطالبات مردم منطقه، پیگیری‌های زیادی انجام شد و حمایت‌ خوبی از سوی خیرین سلامت بویژه محمد شهرکی صورت گرفت که امروز این تلاش‌ها به ثمر رسید و حلقه درمان بیماری‌های قلبی و عروقی ( آنژیوگرافی و جراحی قلب) در این خطه از ایران اسلامی تکمیل شد.

وی اضافه کرد: تیم جراحی قلب باز بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس از مجرب ترین تیم‌های این حوزه در کشور هستند که به بیماران خدمات ارائه خواهند کرد ضمن اینکه در قراردادی که با این تیم بسته شده، آموزش نیروهای بومی همزمان با انجام جراحی‌ها انجام خواهد شد.

دکتر زرگران ادامه داد: با آموزش نیروی انسانی مورد نیاز جراحی قلب باز در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس از ۶ ماه تا یکسال آینده، جراحی‌های قلب در این مرکز درمانی انجام خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین از پیگیری برای راه‌اندازی مرکز درمان “ناباروری” سطح ۲ در بیمارستان شهدای ۱۲ دی و نیز مرکز تصویرداری پزشکی “ام آر آی” با تعرفه دولتی در بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: اهالی شرق گلستان می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی، آموزشی کردن چهار بیمارستان دولتی گنبدکاووس را از دیگر اقدامات انجام شده برای ارتقای سطح سلامت اهالی شرق گلستان ذکر کرد و افزود: مقدمات این اقدام انجام و انشاالله از سال آینده بیمارستان‌های “طالقانی، مطهری، شهدای ۱۲ دی و پیامبر اعظم (ص)” این شهرستان آموزشی خواهند شد.

زرگران به ساختمان درحال ساخت مرکز غربالگری سرطان بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس توسط نیکوکار “محمد شهرکی” اشاره کرد و بیان داشت: با تکمیل این مرکز طی چند ماه آینده، اهالی شرق گلستان می‌توانند از خدمات آن بهره ببرند.

همزمان با سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، جراحی قلب باز برای نخستین بار در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس و باحضور ائمه جمعه شعیه و اهل سنت، فرماندار و برخی مدیران اجرایی و نیز روسای مراکز درمانی این شهرستان آغاز شد و بیماران منطقه شرق گلستان که پیش از این برای درمان به شهرهای گرگان و کردکوی در این استان و یا سایر شهرهای بزرگ کشور می‌رفتند، می‌توانند بدون صرف هزینه و وقت با تعرفه دولتی در این مرکز درمانی خدمات دریافت کنند.

نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری گلستان در هفت شهرستان(گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه” واقع در شرق این استان سکونت دارند که ۴۱۱ هزار نفر آن فقط در گنبدکاووس زندگی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا