آغاز مرمت بقعه متبرک امامزاده زید و رحمن (ع)
آغاز مرمت بقعه متبرک امامزاده زید و رحمن (ع)

به گزارش نوژان نیوز  ارباب‌نیا گفت: در سال‌های گذشته مرمت بخش‌های بیرونی و مرمت استحفاظی بنا انجام شده است و اکنون بیشتر بر روی ظاهر بنا و جداره‌های داخلی گنبد‌ها کار می‌شود.  به گفته معاون میراث فرهنگی استان البرز مدت قرارداد این فاز مرمتی ۳ ماه است و تمام تلاش بر این است تا زودتر […]


به گزارش نوژان نیوز

 ارباب‌نیا گفت: در سال‌های گذشته مرمت بخش‌های بیرونی و مرمت استحفاظی بنا انجام شده است و اکنون بیشتر بر روی ظاهر بنا و جداره‌های داخلی گنبد‌ها کار می‌شود. 

به گفته معاون میراث فرهنگی استان البرز مدت قرارداد این فاز مرمتی ۳ ماه است و تمام تلاش بر این است تا زودتر از این موعد و قبل از ماه محرم به اتمام برسد تا امامزاده برای رفت و آمد زوار آماده باشد. 
 رئیس اداره فنی و توسعه طرح‌های عمرانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اظهار کرد: مرمت جداره‌های بیرونی، محوطه و اقدامات استحفاظی بنا و توقف ترک‌ها که مربوط به سالیان گذشته بوده صورت گرفته و استحکام سازی بنا در فاز‌های اولیه مرمت انجام شده است.
ثمین رضایی افزود: اکنون آجر‌های سردر، قسمتی از بند کشی آجر‌ها و بیشتر جداره داخلی گنبد‌ها مرمت می‌شود. 
بقعه امامزاده زید و رحمن (ع) که به سه گنبدان نیز معروف است مربوط به دوران صفوی و تیموری در قرون ۷، ۸ و ۹ است که در سال ۱۳۴۶ با شماره ۷۵۵ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید.



منبع