ضرورت توسعه فضاهای کار اشتراکی در کرج
ضرورت توسعه فضاهای کار اشتراکی در کرج
با توجه به اهمیت فعالیت استارتاپ ها در دنیا و توسعه کسب و کارهای از راه دور، بعد از شیوع کرونا، در حال حاضر ضرورت توسعه فضاهای کار اشتراکی بیش از گذشته احساس می شود.

به گزارش نوژان نیوز، سیما حریان؛
مدل کسب و کارها، بیش از یک دهه است که تغییرات گسترده ای داشته و استارتاپ ها توانسته اند، ره صد ساله بسیاری از صنایع گذشته رو در کمتر از یک سال طی کنند، و تحول عظیمی در کسب و کار و کارآفرینی ایجاد کنند.

افزایش اجاره بهای ملک های تجاری نیز در ۴ سال گذشته در کشور نیز علت دیگری شده که بسیاری از شرکت های کوچک نیز ترجیح می دهند تا برای کاهش هزینه های خود، دفاتر اختصاصی خود را جمع کنند و در فضاهای کار اشتراکی فعالیتشان را ادامه دهند.

احمد خیری موسس خانه استارتاپ شهرداری کرج اظهار داشت: خانه استارتاپ شهرداری کرج در سال ۹۲ با هدف حمایت از استارتاپ ها در باشگاه میلاد راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در این سالها جوانان بسیاری در غالب تیم های استارتاپی عضو این مجموعه شدند و توانستند کسب و کارهای پایداری را ایجاد کنند.

خیری تاکید کرد: جوانان با حضور در این فضاها با افراد توانمند در حوزه های مختلف برنامه نویسی، گرافیک، طراحی، سئو، مارکتینگ، برندسازی، بازاریابی و‌…. دور هم جمع می شوند و علاوه بر راه اندازی کسب و کار ویژه خودشان، به تبادل تجربه می پردازند.

همانطور که کتابخانه ها، فرهنگسرا و محیط های ورزشی باعث پویایی و رشد جامعه می شود، فضاهای کار اشتراکی نیز محلی مناسب برای هم اندیشی و حل مشکلات کاری محسوب می شود.

در حال حاضر تنها یک فضای کار اشتراکی عمومی در کرج فعال است، که می طلبد مسئولان حوزه های فرهنگی و اجتماعی، برای توسعه این مراکز تلاش جدی داشته باشند.

  • نویسنده : سیما حریان