کشف انبار ۳۵ میلیاردی بلور قاچاق در جنوب تهران
کشف انبار ۳۵ میلیاردی بلور قاچاق در جنوب تهران

به گزارش نوژان نیوز سرهنگ مهدی افشاری  گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف انبار بلوریجات قاچاق از انباری در محدوده جنوب تهران شدند. رسیدگی به این پرونده درپی اقدامات اطلاعاتی در دستورکار ماموران قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد مقادیری کالای خارجی در […]


به گزارش نوژان نیوز

سرهنگ مهدی افشاری  گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف انبار بلوریجات قاچاق از انباری در محدوده جنوب تهران شدند. رسیدگی به این پرونده درپی اقدامات اطلاعاتی در دستورکار ماموران قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در خیابان فدائیان اسلام تخلیه و دپو شده است.

وی با بیان اینکه در تحقیقات ماموران مشخص شد که کالای خارجی قاچاق توسط خودرو‌های شوتی به این مکان منتقل و دپو شده است، گفت: در ادامه این اقلام در بازار توزیع می‌شد. در همین راستا نیز هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوز‌های لازم دریافت شد.

افشاری افزود: با اخذ مجوز قضایی ماموران این پلیس محل مذکور را مورد بازرسی قرار دادند که در جریان آن مشخص شد، محل مذکور یک باب انبار کالای بازرگانی است، اما کالا‌های موجود در آن در سامانه انبار‌ها ثبت نشده است. همچنین ماموران مشاهده کردند که مقادیر انبوهی کالا‌های خارجی از نوع چینی و بلوریجات تزئینی در محل دپو شده که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مطابقتی با کالا‌های مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

وی با بیان اینکه کالا‌ها شامل تعداد ۴۷۸۷ قلم چینی و بلوریجات تزئینی به مارک ARSIS ساخت کشور چین بود، گفت: در این خصوص پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ درباره ارزش ریالی اقلام کشف شده نیز گفت:‌کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۳۵ میلیارد ریال برآورد و اعلام کرده‌اند.



منبع