دست کارآفرینان و‌ مدیران در پوست گردو
دست کارآفرینان و‌ مدیران در پوست گردو
شرایط اقتصادی یک دهه گذشته تا کنون عرصه را برای کارآفرینان، مدیران و نیروی کار به طور همزمان به تنگ آورده است و مباحثی را در حوزه منابع انسانی ایجاد کرده که کمتر مدیر و مجموعه ای تاب حل کردن، آن مسائل را دارد.

به گزارش نوژان نیوز- سیما حریان؛

این موضوعات دیگر فقط با لحاظ کردن حق و حقوق مناسب برای منابع انسانی حل و‌ فصل نمی شود، البته باید تاکید کرد؛ کمتر صاحب کاری نیز توان یا تمایل پرداخت حقوق مکفی به منظور تامین نیازهای نیروی کار حتی به شکل اولیه اش را دارد.

بحث معیشتی از یک سو، موج مهاجرت از سوی دیگر و تشویق رسانه ها به مصرف گرایی دور باطلی را برای جوانان ایجاد کرده که انگار دیگر امیدی به تلاش و کار برای دست یابی به اهدافشان نمی بینند.

این روزها صاحبان صنایع و کارآفرینان حوزه های مختلف خدماتی متفق القول از بی انگیزگی، کم کاری، بی تخصصی، حواشی زیاد با نیروی کار نالان هستند و در بسیاری از شرکت ها آگهی جذب نیرو به طور مستمر در سایت های کاریابی باقی می ماند زیرا امیدی به پایداری حضور پرسنل و کارآیی آنان ندارند.

صدیقه دانیالی دکتری جامعه شناسی در این خصوص اظهار داشت: زمانی که جوانان احساس کنند از غافله موفقیت به شکل واقعی عقب افتاده اند و موفقیت رو به آقازادگی گره بزنند، و به دست آوردن ثروت به هر طریقی تبدیل به ارزش شود، دیگر کار را یک ارزش نمی دانند و به سمت منفعل بودن حرکت می کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از ارزش های زیبا مانند صداقت، تلاش، تعهد، مسئولیت پذیری و … جای خود را به خودمحوری، منفعت طلبی و زرنگی داده است، زیرا افراد تصور می کنن تنها باید گلیم خودشون رو از آب بکشن بیرون ولاغیر.

وی تاکید کرد: این انفعال در دراز مدت تبعات سو روانی بر فرد و جامعه می گذارد که چند نسل باید تلاش کرد تا به ریل اصلی آیا بتوان بازگشت یا خیر؟!

همین موارد ذکر شده و بسیاری شاخص های دیگر باعث شده کیفیت کار در اکثر حوزه ها پایین بیاید و سطح رضایتمندی و شادی در جامعه به شکل محسوسی افت پیدا کند.

و اینجاست که فقط می توان گفت: ای که دستت می رسد، کاری بکن.

  • نویسنده : سیما حریان