استمرار راه شهدا و مقاومت از راه های مقابله با جنگ شناختی است
استمرار راه شهدا و مقاومت از راه های مقابله با جنگ شناختی است
فرماندار شهرستان کرج یکی از راه های مقابله با جنگ شناختی را استمرار راه شهیدان و عمل به درس آنان یعنی مجاهدت، ایستادگی و مقاومت عنوان کرد و افزود: مقام شامخ شهدا و جایگاه آن ها در حریم ربوبیت و بهره مندی از رزق خاص الهی است که خون شهدا را با برکت کرده است.

به گزارش نوژان نیوز، «یحیی رمضانی» در آیین میهمانی لاله ها که درهشتمین روز از دهه مبارک فجر به صورت متمرکز استانی در گلزار شهدای آستان مقدس امامزادگان محمد (ع) و سکینه خاتون (س) حصارک کرج برگزار شد، افزود: بابرکت ترین خونی که جوشش دارد خون اباعبدالله الحسین (ع) است که هنرمندانه این رویه مقاومت، ایثار و شهادت به دولت ظهور وصل می کند.

وی با بیان اینکه در جنگ شناختی، دشمن شناخت انسان ها را هدف قرار می دهد، اظهار کرد: در این جنگ بدون اینکه قطره ای خون از بینی کسی بیاید دشمن به هدف خود می رسد.

وی گفت: این جنگ یک جنگ موریانه ای است و شکل تکامل یافته و پیشرفته تر از جنگ نرم است و اثرات این جنگ از طریق منابع اطلاعاتی، رسانه های اجتماعی و شبکه اینترنت به صورت استراتژیک گسترش می یابد.

رمضانی افزود: اهداف دشمن در جنگ شناختی از بین بردن اعتماد جامعه نسبت به حاکمیت و نابودی نیروهای اجتماعی و برنامه ریزی و از کار انداختن سرمایه های کشور است و روش عملی در نبرد شناختی مشروعیت زدایی، اعتبار زدایی، اعتماد زدایی، قداست زدایی، ناامیدسازی و ناکارآمدی مسایل روز است.

وی به نمونه هایی از جنگ شناختی اشاره کرد و تصریح کرد: تا چند ماه قبل بعضی از افراد که گریبانگیر این جنگ شده بودند به اعتقادات خود به شدت پایبند بودند ولی اکنون اعتقادات خود را خرافه می گویند و یا با افرادی مواجه می شویم که به افراد خاصی در جامعه عشق می ورزیدند ولی اکنون بدبینانه نگاه می کنند که از اثرات جنگ شناختی است که یارگیری دشمن در این عرصه است که باید هوشیار بود.

وی با اشاره به اینکه این افراد مورد اصابت جنگ شناختی قرار گرفته اند بدون اینکه لطمه ای به بدنشان وارد شود، گفت: همانطور که می دانید اصلی ترین شرایط ظهور، آمادگی مردم و تلاش برای بازگشت منجی عالم بشریت است ولی در جنگ شناختی تلاش می کنند که چهره ظهور را وارونه جلوه دهند و از ابزارهای خاص استفاده می کنند.

 

جنگ شناختی اعتقادات و نگرش مردم را هدف قرار داده

فرمانده ویژه شهرستان کرج افزود: در جنگ شناختی اعتقادات، نگرش ها و رفتار نخبگان و عامه جامعه مورد هجمه قرار گرفته است و با از بین بردن سرمایه های اجتماعی و معنوی نظام و با مستندسازی پیچیده و حیله های رسانه ای زیرساخت های فکری و مذهبی نظام را زیر سوال می برد و اعتقادات گذشته مخاطبان را باتردید روبرو می کند.

وی اظهار کرد: تغییر باورهای نظام اسلامی یکی از کار ویژه های جنگ ادارکی و شناختی است و باور به اسلام و کارآمدی نظام اسلامی و ایجاد یاس و ناامیدی از اهداف دشمن در جنگ شناختی است.

وی گفت: جنگ شناختی دوستانِ انقلاب را مورد هدف قرار می دهد و اسلحه دشمن در جنگ شناختی اطلاعات است و ابزار اطلاعاتی همچون فضای سایبری، تلویزیونی و دیگر ابزارهای پیشرفته فناورانه است که با کمک اطلاعاتی است که رایگان توسط نشخوارکنندگان دشمن در داخل و خارج تزریق می شود.

رمضانی ادامه داد: در جنگ شناختی ما بایستی با کمک اسلحه اطلاعاتی جامعه به جنگ دشمن برویم و سانسور و سکوت نمی تواند در مقابله با دشمن ابزار قوی داشته باشد.

 

مواظب فرزندان و خانواده خود برای جلوگیری از گرفتاری در جنگ شناختی باشیم

وی اضافه کرد: در عرصه جنگ شناختی بی نهایت کنشگر و سناریو رخ می دهد که باید مواظب فرزندان و خانواده ها باشیم که در جنگ شناختی گرفتار نشوند و در لشکر دشمن قرار نگیرند.

وی روش مقابله با جنگ شناختی را آفندی و پدافندی عنوان کرد و گفت: تلاش کنید که سواد رسانه ای مسوولان و شما و خانواده ها را بالا ببرید که در غیر اینصورت به عنوان یک فرد بی سواد جزو لشکر دشمن قرار خواهید گرفت .

وی در ادامه به ارایه عملکرد شهرستان کرج پرداخت و افزود: در جهاد تبیین در شهرستان کرج ۱۴۵۸ پروژه را تقدیم ملت شهرستان کرج با اعتبار بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهیم داشت.

 

۳۷۰ نفر در کرج در انتخابات ۱۱ اسفند رقابت می کنند

رمضانی دغدغه مقام معظم رهبری را حضور حداکثری در انتخابات عنوان کرد و اظهار کرد: ایشان چهار فرمایش خود را در دیدار با مردم قم تکمیل تر کردند که در انتخابات باید رقابت واقعی، مشارکت قوی، سلامت حقیقی و امنیت کامل انجام پذیرد.

وی گفت: در همین راستا در شهرستان کرج ۳۷۰ نفر برای ۲ کرسی انتخابات رقابت می کنند که برای هر کرسی نمایندگی ۱۸۵ نفر وارد رقابت خواهند شد و ۷۴۱ حوزه شعب اخذ رای با بیش از ۱۲ هزار نفر آماده هستیم که در ۱۱ اسفند همه با هم هر یک نفر ۱۰ نفر رای دهنده را پای صندوق های رای بکشانیم.

فرماندار ویژه شهرستان کرج افزود: شعار ما این است که روز جمعه ۱۱ اسفند البرز تعطیل نخواهد بود.