تشییع ۶ شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در البرز
تشییع ۶ شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در البرز
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز گفت: همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) پیکرهای مطهر ۶ شهید گمنام دفاع مقدس به صورت متمرکز در استان البرز تشییع می شود.

به گزارش نوژان نیوز، سردار ابوالفضل اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با موضوع “تشییع شهدای گمنام در استان البرز”، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مقاومت، اظهار کرد: در روز شهادت حضرت زهرا (س) مراسم تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس، همزمان با سراسر کشور در تمام استان‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیکر‌های مطهر ۶ شهید گمنام از روز دوشنبه با استقبال وارد استان شده و هم اکنون در مدارس، دانشگاه‌ها و هیات‌های مذهبی میهمان مردم این استان هستند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز در تشریح نحوه تشیع شهدای گمنام، تصریح کرد: در روز ۲۶ آذرماه همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) از ساعت ۹ صبح از کانون شهید سبحانی سپاه در کرج تا میدان شهدا، مقابل امامزاده حسن (ع) ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه پیکر مطهر شهدا از امامزاده حسن (ع) کرج تا مصلای نمازجمعه بر روی دستان مردم شهیدپرور استان تشییع خواهد شد، خاطرنشان کرد: سپس مراسم عزاداری یوم الزهرا (س) با حضور پیکر پاک این شهدا تا پیش از اذان ظهر در مصلای نماز جمعه کرج ادامه می‌یابد پیکرشهدا به در ۶ نقطه از استان دفن می‌شود.
اسلامی افزود: پیکر مطهر این شهدای والا مقام در هیات رزمندگان، روستای ایپک اشتهارد، مرکز کشاورزی هسته‌ای البرز در منطقه رجایی شهر، کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان در منطقه حصار و منطقه عباس آباد محمدشهر به خاک سپرده می‌شوند.
وی بیان کرد: قرار بود پیکر‌های مطهر ۸ شهید گمنام دفاع مقدس به البرز انتقال یابد، به دلیل آماده نبودن یادمان شهدا، پیکر مطهر ۶ شهید به این استان انتقال یافت.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بر همین اساس بنیاد مسکن تدبیر کرده که باید قبل از تدفین ۷۰ درصد یادمان آماده باشد و بعد تحویل شهید انجام می‌شود.
وی افزود: بنابراین اگر تا روز وفات حضرت ام البنین (س) در روز ۶ دی ماه سال جاری آماده سازی ۲ یادمان دیگر نیز انجام شود تعداد شهدا در البرز به ۸ شهید خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه سن شهدای والامقام از ۱۷ تا ۲۵ سال است و باید فرزندان خودمان بدانیم براین اساس در جلسه‌ای ک در استانداری با حضورت هیات‌های مذهبی برگزار شد بود خواستار حضور هیات‌های استان البرز برای برگزاری مراسم باشکوه شدیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در خصوص روند پیشرفت پروژه فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس گفت: با همکاری استاندار البرز و مدیریت شهری کرج روند پروژه رو به پیشرفت است، هم اکنون ۲ پیمانکار فعال هستند و پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.
وی با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس به عنوان مرکز فرهنگی خوب استان البرز و کشور، مورد استفاده عموم مردم باشد، گفت: چراکه البرز محل تردد ۱۳ استان کشور است و پس از افتتاح بخش اعظمی از کاروان‌های راهیان نور به این موزه رهسپار و جوانان و نوجوان با فرهنگ غنی دفاع مقدس آشنا می‌شوند.
اسلامی متذکر شد: در زمان حاضر ۵۰ نقطه استان البرز میزبان شهدای گمنام است که با تدفین پیکر مطهر هشت شهید دیگر تا دی ماه سال جاری تعدادی مکان‌ها به ۵۸ نقطه می‌رسد.
در ادامه این نشست پویا پارسا معاون این اداره کل نیز با دعوت از همه اقشار جامعه از جمله اهالی رسانه استان خواستار اطلاع رسانی سراسری این مراسم باشکوه شد.